По-трудна обаче следващата стъпка. „Лесно може да се зареди една критична маса от 30-50 хил. члена за една страница. По-трудно е страницата да се използва за маркетинг инструмент, тя да помогне за популяризация на продуктите, отделните кампании и в крайна сметка да помогне за повишаване на продажбите. Целта сега е активиране и управление на тези аудитории“, твърди Малчев.
Ролята на онлайн медиите
Днес „онлайн наркоманите“ не искат да се ограничават в мрежата, въпреки че Facebook иззе до голяма степен ролята на медиите като средства за директна комуникация с потребителите. „Но онова, което медиите ще продължат да правят, е да бъдат канал за брандинг цели. Постоянно изникват и нови брандове, които тепърва трябва да си създават лоялност и ще го правят чрез онлайн медиите“, пояснява Илиян Ковачев.
И дава пример за трансформацията на западните медии, които се стремят да направят журналистите си звезди и лесно разпознаваеми професионалисти в сферата си.
„Медиите отделят специално място на топ журналистите си. Създавайки тази лоялност към съответния журналист, той може да я осребрява чрез реклама. Стандартната реклама не може да внася препоръка. Но когато даден журналист застане с реномето си зад дадена препоръка на даден продукт, тя ще сработи. И така лоялността на читателите става директен източник на приходи за медията“, обяснява още Илиян. Но това е дългосрочна връзка, която се изгражда през времето.
Това е начинът хората да бъдат изкарани от своя интернет свят и прехвърлени към различни от обичайните 5-10 всекидневно проверявани сайта. „Ще изляза от обичайния ми онлайн свят само тогава, която някой мой приятел ми препоръча съдържание извън него“, пояснява мениджърът.
Другият тънък момент при онлайн медиите, както и на всички останали, е допустимото количество реклама.
„Всеки потребител може да понесе до определено количество пиар информация. Това е талантът на медиите и редакторите – да си подберат правилните рекламодатели и да познават нивото на търпимост на своята аудитория“, казва още Илиян.
И тримата мениджъри очакват повече от т. нар. добри практики да бъдат прилагани през тази година. Все още в България няма „истории на успеха“, които да убедят бранд мениджърите, че рекламата онлайн си струва, но това бавно се променя.
Очаква се два големи бранда в България да последват стратегическото решение на Бакарди да залага на онлайн реклама в глобален мащаб и също да преминат само към реклама в интернет. „Ролята на индустрията обаче си остава, да докаже, че този метод работи“, добавя още Георги.