IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

2011 г. бе годината на like в българския онлайн маркетинг

Сега предизвикателството е аудиторията да бъде ангажирана и управлявана правилно, твърдят маркетолозите от Ilyan.com

08:10 | 30.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Илиян, Иван и Георги. Снимка: Ilyan.com</p>

Илиян, Иван и Георги. Снимка: Ilyan.com

Все пак мениджърът признава, че въпреки привързаността на българите към Facebook, в България социалната мрежа все още не е мястото, където потребителят да получи „пълното изживяване“ при взаимодействието с дадена компания или бранд.

Все повече компании и в страната се убеждават, че при правилната стратегия могат да развият много ефективен маркетингов инструмент на ниска цена, казва още Малчев. И обобщава накратко: 2011 г. беше годината на Like-овете. 

Армия от фенове

И така, постепенно Facebook може да се превърне не просто в онлайн място, в което „сме, защото и другите са там“, а мястото, в което лоялните клиенти получават добавена стойност от бранда и благодарят, участвайки в маркетинг инициативите на компанията.

„Предишният вид реклама беше голям разход. Докато Like-овете са не особено скъпа инвестиция, защото може да бъдат записани и като капиталов разход“, пояснява Малчев. 

2012 г. може би ще бъде трудна за дигиталните медии в България, смята той. Основните брандове, които инвестират в дигиталното пространство, вече са натрупали своите аудитории и въпросът и предизвикателството сега е да управляват правилно аудиторията си и да я ангажират постоянно.

Така например Milka има в момента над 200 000 български фена в социалната мрежа. Тя е изградена от нулата, само за 8 дни феновете стават 80 000 с много силен вирусен механизъм. За този период страницата влиза и в топ 3 страници на бранда в световен мащаб.

В момента Milka може би е единствената фен страница, която наистина е превърната в маркетингов инструмент.

„По време на една масирана рекламна кампания с телевизионна и онлайн част, една трета от трафика дойде от фен страницата“, хвали се мениджърът. А по определени кампании над 70% от взаимодействието е именно през Facebook, а не през страницата на съответния бранд.

„За да се направи добра кампания в социалната мрежа, е нужна добра идея и, разбира се, подарък за участниците. Хората във Facebook трябва да са сигурни, че ще получат нещо. Те не правят нищо даром, а искат да получат нещо в замяна“, пояснява методите на работа Иван Александров.

По думите му обаче простото купуване на „харесвания“ води до много висок bounce rate.

„Последните тенденции показват, че има много хора в интернет, готови да участват в която и да е игра само заради наградите. Преди месеци имаше реални играчи, които в рамките на няколко часа можеха да съберат огромно количество харесвания. Тези хора си имаха свои групи с последователи. С това поведение обаче те убиха идеята за честния конкурс“, казват още маркетолозите.

И добавят, че в момента различни тематични Facebook страници продават правото за публикуване на статия на сравнително ниски ставки – за около 20 лв.

Последна актуализация: 05:08 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още