IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Черната борса за iPad в Китай е към края си

Контрабандата на устройствата в азиатската страна става все-трудна и по-скъпа

13:29 | 26.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Китайците наемат американци, които да се редят на опашка за iPad. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Китайците наемат американци, които да се редят на опашка за iPad. Снимка: Ройтерс

Търговец на електроника в Оукланд, Калифорния, казва, че се е опитвал да пробие в бизнеса и през миналата година е изпратил над 1000 таблети на купувач в Хонконг и така е реализирал печалби от 50 до 100 долара на устройство.

Тази година той не е имал избор, освен да изпрати 250 iPad-а чрез FedEx, която събира по 110 долара, за да достави 2-килограмовия таблет до Китай, часове, след като е бил пуснат по американските магазини. Но същия ден обаче продажбата стартира в 10 държави, включително и Хонконг, което съкращава търсенето.

"Цялата тази игра е приключила вече", оплаква се дилърът. "Има изобилие на доставките. Пазарът е наводнен."

И добавя, че е бил само в няколко магазина в района на залива на Сан Франциско за таблети, но продажната цена на китайския черен пазар пада с всеки изминал ден.

Въпреки увеличаването на предлагането, търсенето в Китай все още го изпреварва. Сайтът за онлайн търговия на дребно Taobao.com обяви миналата седмица, че цените на iPad са около 1100 долара и има съвсем редки оферти за 700 долара.

IPad и iPhone станаха символ за западняшкия шик и състояние в Китай, но тъкмо китайците обикновено са последните, които могат да ги купуват директно от магазини  на Apple.

Според източници от индустрията контрабандистите работят в няколко държави, но главно в САЩ, защото това е мястото, където магазините бълват повечето продукти.

Миналия петък магазините в Хонконг свършиха наличните таблети само за няколко часа. Там сега те се продават на базата на всекидневна лотария, докато в САЩ устройствата са налични в много магазини.

Китайските „сестри“ са лесни за разпознаване – те влизат в магазина, подават на продавача бележка, описваща модела, който искат, и напускат обекта веднага, след като го получат. А обикновеният купувач често иска да тества таблета и задава многобройни въпроси преди да напусне магазина.

„Apple е толкова голяма компания, че може да наводни пазара. Преди да пусне на пазара новия таблет, тя вероятно го е произвеждала в продължение на шест месеца и го е складирала в складове. Сега го продава в Азия и Австралия, и то 16 часа преди да се появи при нас", казва дилърът от Оукланд, цитиран от Ройтерс. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:47 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още