По прогнозни данни за 2011 година пазарът в САЩ се е оценявал на 2,7 млрд. долара, като по-голямата част принадлежи на основните играчи - Groupon (53% за aвгуст 2011) и LivingSocial (20% за aвгуст 2011).
Останалите над 300 сайта се борят за остатъка от пазарния дял, а по-малките престават да съществуват. Въпреки големите цифри обаче za 2011 година Groupon записа близо 351 млн. долара загуба.
Google Offers, от друга страна, не оправдава очакванията и бележи спад в продажбите, а проектът на Марк Зукърбърг - Facebook Deals беше спрян само няколко месеца след пускането си.
И в Китай ситуацията е сходна – в азиатската страна към юли 2011 сайтовете за колективно пазаруване са били над 5 500, реализирали са общо над 18,9 млрд. долара в продажби от над 42 млн. потребители. Досега обаче затворилите или променили бизнес модела си компании от бранша са 1 500. Най-големите остават на пазара - това са 24quan.com, Gaopeng.com, Taobao.com. И въпреки това китайски анализатори твърдят, че всички сайтове работят на загуба. Дори и тези от Топ 10.
Безспорно цифрите показват, че пикът в китайският сектор е приключил. Същото може да се каже и за САЩ. И както обикновено, по-слабо развитите пазари като българският например, реагират със закъснение. Затова едва ли ще мине много време, преди 76-те сайта (засега), опериращи в България, да последват тенденцията.
Оценяваният според управителя на Grabo.bg Сребрин Ватралов на 20 млн. лева през 2011 година пазар на груповото пазаруване може би също е достигнал пика си.
„Според мен в момента сме в пиков момент, но колко още ще продължи да расте пазарът не се знае“, заяви и маркетинг мениджърът на най-големия агрегатор (сайт, който събира офертите от тези сайтове на едно място) в България VsichkiOferti.bg - Теодор Кафеджиев. По думите му декември е бил рекорден за индустрията, но това е очаквано заради нагласата на хората за покупки по празниците.
На различно мнение обаче е Владимир Йорданов, мениджър на сайта NieSme.bg (част от групата на Инвестор.Бг). Той твърди, че пикът все още не е стигнат, поне в рамките на страната. Според него българските потребители все още се отнасят със съмнение към този тип онлайн пазаруване и то не защото не са запознати с него, а заради появилите се напоследък доста некоректни сайтове.
Отношението и коректността към клиента ще са ключови за развитието на пазара, смята той.
преди 12 години Мита за безпрецедентни отстъпки породени големия оборот е тотално разбит.Това е възможно само при ограничено разнообразие, просто серийното производство/обслужване е в пъти по-евтино от това не малките серии, но в същото време наблюдаваме изключително високо разнообразие и в същото време рилагане на класически маркетингови техники , афилиейт , бюлетини с по стотици хиляди писма ( желани или не - на границата на спама и отвъд нея ).Всичко това са си сигнали, че модела се чупи някъде и всичко може да е един голям балон. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Хубава статия и анализ, ама Владимир се е изказал неподготвен. За niesme може и да не е настъпил пика, но на индустрията отмина.Но пък какво да каже? Че *** държат безперспективен проект? Разбирам позицията му. отговор Сигнализирай за неуместен коментар