IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Къде сбърка Dell?

Потребителите предпочитат по-леки устройства, а тази тенденция беше проспана от щатския производител

12:16 | 05.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<font color="#737060" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"><span style="line-height: 14px;">Щанд на Dell на международно изложение. <em>Снимка: Getty Images</em></span></font></p>

Щанд на Dell на международно изложение. Снимка: Getty Images

Някогашният борсов любимец на IT-бранша стана проблемно дете - Dell Computers, третият по големина производител на компютри в света, се бори с огромни предизвикателства, пише в свой анализ Handelsblatt.

Последният публикуван счетоводен баланс преди няколко дни разочарова инвеститори и анализатори и оттогава на фондовия пазар Dell познава пътя само надолу. В момента цената на акцията е около 17,50 долара, което е спад от около шест процента за няколко дни.

Много анализатори сега очакват, че до края на годината акцията няма да мине границата от 19 долара. При всеки случай доверието към Dell намалява: най-малко четири банки понижиха през последните дни препоръката си за акциите на компанията от „купуване“ на „задържане“, включително Citigroup и Needham. Анализатори, като Ричард Гарднър от Citigroup, посъветваха инвеститорите да не посягат дори при доста спадналата цена към Dell.

Един от най-големите проблеми за Dell е промененото потребителско поведение на клиентите: големи, тежки настолни компютри във времената на смартфони и iPad вече не се възприемат като „готини“.

Дори марки като Acer и Asus, които преди няколко години едва ли имаха значение за пазара, сега отнеха значителен пазарен дял от Dell. „Инвеститорите все още подценяват влиянието, което тези производители, както и Hewlett-Packard и Lenovo, имат върху индустрията", казва анализаторът Шоу Ву от брокерската фирма Sterne Agee. Той предвижда, че цената на акцията на Dell ще бъде около 15 долара.

Силната конкуренция се отразява и в баланса. Докато главният конкурент Apple в наскоро приключилото тримесечие отчете със 73% по-високи продажби, печалбата на Dell е надолу с 18%. Това е проблем за много от инвеститорите, казва Роб Сихра ор Evercore Partners. „Тогава имаме просто компания, която се идентифицира със стагнация на продажбите и може би вече е изчерпала максимума по отношение на маржа на печалба."

Загрижеността се засилва още повече от продължаващата трудна икономическа ситуация. Сред най-големите корпоративни клиенти на Dell са правителства и правителствени агенции в целия свят. А тези в Западна Европа и САЩ отдавна са настроени към аскетичност. Анализаторът Ричард Кугеле от Needham очаква през следващите тримесечия „продължаваща слабост при разходите от страна на федералните агенции и отделните щати на САЩ"

Последна актуализация: 15:25 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още