Правото за търговските марки на Китай често обаче е на страната на западните компании. Голямото семейно предприятие Freudenberg Group през миналата година спечели дело срещу конкурент от провинция Джъдзян, който продава печатите на германците под тяхната марка още от 2002 година.
Freudenberg обаче с малко късмет успява да докаже чрез стари каталози, че е била представена и преди със своето име в Китай.
И китайски компании често се борят в глобалния пазар с търговските марки. Когато китайският производител на домакински уреди Hisense в средата на последното десетилетие навлиза на германския пазар, името на компанията е вече заето.
По ирония на съдбата именно основният конкурент Bosch-Siemens държи правата над него. От китайска гледна точка исканата от германците сума в размер на десетки милиони долари е възмутително висока.
Въпреки това след посредничеството на китайското министерство на търговията двете страни успяват да постигнат компромисен вариант. Марката Hisense вече и в Германия е китайска собственост.
Вероятно именно към такова решение се стреми и Apple в Китай. Тъй като и Proview вече призна, че не се интересува твърде много от марката. Компанията Proview Technology от Хонг Конг залага много повече на откупуване на правото върху името от няколко милиарда долара, тъй като производителят на монитори е във фалит от половин година и спешно се нуждае от финансова инжекция, за да може да оцелее под каквато и да е форма.
Фондовата борса в Хонг Конг вече започна процеса по отстраняването на компанията от търговията.