С такъв случай се сблъска и производителят на телефони Sony Ericsson. Китайска компания си обезпечава търговската марка "Suo Ai". Това съответства на популярната абревиатура на много по-дългото име на китайски на фирмата. Съд в Пекин е отсъдил правото на китайската компания през 2007 г. Оттогава тя предлага на пазара електроника под същото име, като опасността от объркване на клиентите е реална.
Apple и Sony Ericsson не са изолирани случаи. Китайското ведомство за търговски марки обработва всяка година над един милион заявления. Стотици уебсайтове предлагат на ниска цена посредничество при регистрацията на търговски марки.
Това често води до странна надпревара. Facebook например регистрира вече 61 вариации на името си - в случай, че социалната мрежа може да навлезе в бъдеще на китайския пазар. Но търговците пък са запазили стотици други вариации на името като търговска марка, съобщава маркетинговата агенция East IP.
Китайският език с хиляди символи осигурява почти неограничени възможности за прехвърляне на чужди марки. Компании като Facebook според китайското право имат малко възможности за връщане на даден вече запазен вариант. Съдилищата обикновено отсъждат по лесния начин и дават правата на първата регистрация.
И в други отношения китайското законодателство е особено твърдо с грешниците по отношение на правата над марки. Ако китайските митници регистрират нарушение на правата, те могат да конфискуват стоките, предназначени за износ.
„Докато Китай често е критикуван навън за твърде малката защита на интелектуалната собственост, в такива случаи се проявяват и недостатъците на тези широки правомощия на митническите органи", каза Сейболд.
Тъй като Китай е най-важната производствена база за iPad, световните доставки може рязко да спрат. Apple е продала 15 млн. броя от таблета си по целия свят орез последното тримесечие. Сейболд обаче не очаква властите да уважат подобно искане на Proview. В крайна сметка електрониката е един от най-важните отрасли на страната, а подобна щета за клиентите на Apple няма да подейства добре за имиджа на страната.
Затова процесът представлява риск предимно за вътрешните продажби на популярния продукт на Apple. Високо платените юридически съветници на концерна обаче са действали плашещо тромаво в досегашната си дейност с по-малкия конкурент от Хонг Конг.