На пазари като САЩ, където потребителите, независимо от марката, харчат за своите смартфони средно между 200 и 300 долара, цената играе второстепенна роля. Но в Гърция, Португалия и други страни, където мобилните оператори не субсидират устройствата, цената е ключов фактор.
При най-големия гръцки мобилен оператор Cosmote Mobile Telecommunications най-популярният смартфон в последната година е Galaxy Mini на Samsung, казва вицепрезидентът Димитрис Куцонас. Цена: 188 долара без договор. „В настоящата икономическа ситуация ние трябва да разчитаме на евтини устройства", добавя той. Затова и в крайна сметка повече от 60% от продадените от оператора смартфони са с Android, казва Куцонас.
С успеха на Android Google може да постигне и втора цел - да бъде сигурна, че търсачката й, основен източник на приходи, както и карти и други услуги, са преинсталирани на мобилните телефони, с които потребителите прекарват все повече време онлайн.
За разлика от Apple, Google предоставя на мобилните производители Android напълно или почти безплатно, не участва в каквито и приходи от продажбите и взема само малка част от приходите от приложенията, които ще бъдат инсталирани на устройствата.
Google залага на това, че широкият спектър от цени за телефони с Android ще направи операционната система все по-популярна, както при уморените от субсидиите мобилни оператори, така и при потребителите, които вече не искат да се обвързват повече с дългосрочни договори.
„Нашите конкуренти са много по-зависими от субсидии", казва Джон Лагерлинг, който в Google отговаря за партньорствата с Android. „Ако имате само много скъпи устройства в портфолиото, това може да ви докара огромен махмурлук на по-късен етап".
В САЩ мобилните оператори плащат всеки път щом някой си купи iPhone на двугодишен договор, по около 400 долара на Apple, твърди анализатор. Sprint признава, че субсидира iPhone средно с 40% повече от другите смартфони. Целта на стратегията е да се облекчи покупката на телефони, а след това операторите да си избият тези разходи с услуги и евентуално да регистрират и печалба. При предплатените безсрочни договори клиентите, както е известно, трябва да си платят цялата цена за телефона.
Wall Street Journal постоянно притиска мениджърите на Apple с въпроси около стратегията им за предплатените продажби без договор въпреки впечатляващия рекорд от 37 млн. продадени iPhone-а в последното тримесечие на 2011 г. - двойно повече отпреди година. Все пак Apple все още предлага и по-стария iPhone 3GS почти три години след пускането му на пазара - за по-чувствителните към цените клиенти. Въпреки това обаче при Cosmote и той струва 535 долара без договор.
Изглежда обаче аларменият звънец все още не е зазвънял при Apple. Изпълнителният директор на концерна Тим Кук заяви през януари пред анализатори, че още било рано да се види как могат да се предлагат по-изгодни варианти за предплатения пазар. И не без гордост посочи невероятния успех на iPhone като цяло.
преди 12 години То и аз така стана, че съм с айпфун, излиза ми около 55 лв с ДДС на месец или за 24 месеца излиза 1320 с ДДС. Обаче това включва неограничен достъп до интернет, 2,5GB на висока скорост на данните и после с ограничение. Ами аз си ги използвам, че и повече. Е, ако трябваше да си купя евтин телефон, колко по-евтино щеше да ми излезе на месец? 40лв??? 35лв?? Не ме интересува. Нета ми е важен и ми е постоянен разход. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Нямаш грижи пич, сигурен съм че можеш да намериш сносен Айфон 1 и на по-ниска цена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години За айфон максимум бих дал 400лв. и то трябва да съм в много подходящо настроение. Иначе не повече от 300. отговор Сигнализирай за неуместен коментар