Проучването на пазара е във вашите глави: рентгенови апарати и медии
Рекламната индустрия все повече ще използва мозъците ни през 2012 г., тъй като се наблюдава увеличаване на употребата на ядрено магнитния резонанс. Подобно на по-големите и по-скъпи скенери за ядрено-магнитен резонанс, които се използват в сектора на медицината, магнитните анализи могат да демонстрират, че дейността в определени дялове на мозъка е свързана със специфични емоции и видове мислене.
Въпреки че методът, известен като невро-маркетинг е доста оспорван, той вече започна да се използва от някои производители на хранителни продукти и да променя опаковките и дори вкуса на продуктите в резултат на проучванията, проведени с тази техника. Методът е бил използван, за да се определи, че при хората, които са най-активни в социалните мрежи, дяловете на мозъка, отговарящи за общителността са по-развити.
Много е вероятно магнитният резонанс да се превърне в ключов инструмент за рекламодателите през 2012 г., но най-добре би работил като част от пакет заедно с по-традиционните маркетингови техники. Препоръчително е за компаниите да бъдат информирани и да проучат този нов прозорец на човешкия мозък, но също така да не забравят, че това може да бъде един доста мъглив прозорец.
Печалби от социални игри
С разрастването на социалните мрежи и популярността на социалните игри през 2010 г. и 2011 г. техният финансов потенциал привлече вниманието на обществеността. Въпреки това тези компании имат нужда да се развиват и в други посоки, освен във "freemium" модела, който първоначално успя да ги привлече в светлините на прожектора. Те биха могли да получат и по-голям дял от глобалния пазар, възлизащ на 63 млрд. долара, в сравнение с тазгодишните 2%. За някои разработчици ръстът вече започна да забавя темпото си, а през последните две години цялата общност на социалните геймъри забуксува.
През 2012 г. се очаква ръстът на приходите в целия под-сектор да намалее до под 20%, което може да принуди разработчиците, освен в продажбите на виртуални стоки през социални мрежи, да се фокусират и върху възможностите на рекламата или въвеждането на предварителни такси за ползване. Възможно е да се приложат бизнес моделите от индустрията на по-традиционните игри или дори да се развие франчайз моделът.
Посредници с онлайн ваучери: от новост в знаменитост
Секторът с онлайн ваучерите се разви с доста бързи темпове и през 2011 г. от новост се превърна в знаменитост. През 2012 година най-вероятно ще се установи в ниша, която въпреки, че е малка успява да генерира приходи от милиарди долари. Бързата еволюция на сектора означава, че стотици фирми ще изчезнат през 2012 г., тъй като конкуренцията продължава да расте, а маржовете да намаляват. Очаква се умерено намаляване на броя на потребителите на онлайн ваучери.
Посредниците, които стоят между потребителите и търговците на дребно, ще продължат да генерират обороти от милиарди долари, но ще трябва да повишат качеството и разнообразието на предлаганите оферти. Вероятно посредниците ще трябва да приемат по-ниски комисионни за продажбите на ваучерите, които понякога надхвърлят и 50%, с цел да привлекат повече търговци на дребно като клиенти. Добре е да се опитат да изместят фокуса от отстъпката от обем към качеството, полезността или дори изключителността на продукта, за да може да се промени начинът, по който се възприема тази услуга.