Телефоните на годината
Останахме с впечатлението, че добри смартфони се появяваха на пазара в седмично темпо. 2011-а бе годината на Android – операционната система на Google се наложи над Apple и неговия iPhone.
Това се дължи донякъде и на факта, че Apple поизостана с представянето на новия си смартфон – едва през октомври бе представен iPhone 4S. За жадните за нови технологии фенове на марката обаче той се оказа разочарование, защото почти всички искаха да видят iPhone 5. Новият телефон разполага с малко по-добър хардуер и езиковия асистент Siri, който обаче не е перфектен на езици, различни от английския.
В лагера на Android новият некоронован принц е Samsung Galaxy Nexus. С новата версия 4.0, огромен екран и готини функции той очевидно ще е голяма конкуренция на iPhone.
През 2011 г. Nokia също се завърна на сцената със свои смартгони – с Lumia 800 бе дадено началото на сътрудничеството с Microsoft и неговия Windows Phone. Този смартфон със сигурност е конкурентен по отношение на спецификациите си, но се приема по-бавно от масовия потребител
Джаджа на годината
Сигурни сме, че вече се изприщвате, щом чуете думата „таблет“, но 2011 г. бе периодът, в който плоското устройство окончателно се наложи на пазара. Ipad-ът на Apple се появи във втората си, подобрена версия на пазара. Той продължава да е лидер, но конкурентите го следват по петите.
В САЩ на пазара е бюджетният Kindle Fire на Amazon – и се продава в милионни екземпляри въпреки определени проблеми със софтуера.
Хората постепенно започват да консумират и да създават все повече съдържание чрез таблетите. Те вече са музикален инструмент, инструмент за планиране или дори видеокамера. И в самите концерни тази техника започва да се налага все по-силно.
Така например в софтуерния концерн SAP вече има над 10 000 iPad-а – във всички отдели на компанията. А в България след депутатите от ГЕРБ и министрите, които получиха по един iPad през февруари, и народните представители от левицата се сдобиха с таблети iPad и Galaxy.
Наскоро и 120-те депутати от чилийския конгрес получиха таблета на Apple iPad.
Тази тенденция не може да се обясни просто като поредна модна прищявка. Медийните концерни например се надяват да касират пари чрез платени приложения. Ако съдържанието е качествено, това може да се случи наистина, смятат експерти.