„Компанията има както мащаб, така и силен бранд“, казва Лиз Байер, консултант по IPO от Силициевата долина. Но големият въпрос, казва тя, ще бъде способността на Facebook да работи с рентабилност при възходи и спадове.
Забележително е и колко малко служители допринасят за приходите от 4 млрд. долара. Facebook има едва 3000 служители – нищожно число спрямо 90 000 служители на Microsoft и 31 000 на Google.
„Липсващата част от пъзела, която все още не сме виждали, е надеждност", казва Байер. „Сини чипове са тези, в които обикновено попечителските фондове на сираци и вдовици инвестират. Исторически погледнато, технологичните IPO-та не попадат в този списък. Поради мащаба си обаче Facebook може да бъде различен", твърди той.
Компанията все още има да извърви много път, за да убеди рекламодателите на Медисън авеню. Дори и днес рекламите във Facebook са на малки рекламодатели, показват данни на ComScore Inc. Facebook трябва да докаже, че може да увеличи своята реклама в такъв мащаб, че да успее да привлече големите марки, които са свикнали да харчат милиарди долари за реклама в телевизия, радио и принт кампании.
Facebook все още е измъчвана и от съмнения относно ангажимента си за неприкосновеността на личния живот на потребителите - въпрос, който съществува още от ранните дни на компанията. Въпреки забележителното споразумение с Федералната търговска комисия (FTC), с която компанията се съгласи на независими частни одити през следващите 20 години в областта на защитата на личните данни, въпросите остават повече от отговорите.
Бързият растеж на Facebook, която сега има над 800 млн. потребители, накара Wall Street да тръпне в очакване за първично публично предлагане още преди две години. Запознати с начина на мислене на Зукърбърг твърдят, че той се опасява дали едно IPO няма да предизвика щети върху културата на компанията и желае служителите да останат фокусирани върху разработването на страхотни продукти, а не върху цената на акциите.
И ако зависеше от Зукърбърг, Facebook щеше да остане частна компания. Но федералното правило, което принуждава компаниите да разкриват финансова информация, когато тя има над 500 акционери, в крайна сметка го е убедила, че това е правилната стъпка.
Все пак Зукърбърг не смята, че Facebook е далече от ролята, която изпълняват сините чипове. След като прочете едно определение, че сините чипове обикновено са корпорации с национална репутация за качество, надеждност и способност да работят рентабилно в добри и лоши времена, той каза: „Надявам се, че репутацията ни не е само в национален мащаб“.
преди 12 години Ако приложи в действие това което казва, го подкрепям. отговор Сигнализирай за неуместен коментар