IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook иска да се превърне в син чип

Липсващата част от пъзела на социалната мрежа, която все още не сме виждали, е надеждност, твърди консултант по IPO

12:47 | 22.12.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Според някои анализатори IPO-то на Facebook ще направи голяма част от служителите милионери. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Според някои анализатори IPO-то на Facebook ще направи голяма част от служителите милионери. Снимка: Ройтерс

Марк Зукърбърг направи така, че през първите ранни години Facebook Inc. да остане готино място. Но основателят и главен изпълнителен директор на гиганта в социалните мрежи прекара последните 18 месеца в непрекъсната подготовка на Facebook, за да изглежда и работи тя като син чип, пише в свой анализ Wall Street Journal.

“Имаше един такъв период в еволюцията на Microsoft, в който те казваха, че искат да сложат компютър на всяка маса“, казва Зукърбърг в интервю. „По този начин искам да се развива и Facebook... Искаме да работим по такъв начин, че да изграждаме дългосрочната визия на това, което смятаме, че ще бъде светът“. 

Facebook смята в началото на следващата година да подаде документи в щатската комисия по ценни книжа и фондови борси (SEC) и да осъществи първично публично предлагане през втората четвърт на 2012 г., твърди близък до компанията източник. IPO-то може да увеличи стойността на компанията до над 100 млрд. долара. 

Скромните IPO-та на интернет компании като Groupon Inc. и Zynga Inc. сковаха малко Facebook. Акциите на Groupon паднаха с 12% от деня на първичното им предлагане, докато тези на Zynga започнаха да падат още в първия ден.

Колкото и трудно да е да се постигне едно добро първично публично предлагане, още по-трудно за младите в бизнеса е да играят до технологични мастодонти като Apple Inc. и Microsoft Corp. Но интервюта със Зукърбърг и други мениджъри на Facebook разкриват, че осемгодишната компания се опитва да подражава по влияние на най-големите технологични компании.

От една година насам мениджърите на компанията отказват да дават конкретни информации за тримесечните финансови отчети. Освен това те дори са изготвили топ секретен проспект за IPO – нещо, което обикновено се прави от специално наетите банки.

Главен финансов директор на компанията Дейвид Еберсман лично одитира финансовите отчети на Facebook всяко тримесечие, казват запознати със случващото се източници, за да се избегнат счетоводни подходи, които повдигнаха въпроси около Groupon и Zynga.

Въпреки, че Еберсман вече охлади ентусиазма на инвестиционните банкери от Wall Street, като заяви, че не разбира с какво банките ще допринесат за по-успешното пласиране на акциите, тъй като и така търсенето е огромно, той заяви също, че и неговият интерес започва  да се движи към стандартно публично предлагане.

Последна актуализация: 17:38 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
gelkata15
преди 12 години
Ако приложи в действие това което казва, го подкрепям.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още