IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще успее ли Zynga да намали зависимостта си от Facebook?

Голяма част от инвеститорите разглеждат високата зависимост на производителя на игри от социалната мрежа като недостатък, но някои виждат в нея предимство

11:29 | 15.12.11 г.
<p>
	Главният изпълнителен директор на Zynga Марк Пинкъс при представянето на новата платформа на компанията. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Главният изпълнителен директор на Zynga Марк Пинкъс при представянето на новата платформа на компанията. Снимка: Архив Ройтерс

През юли Zynga за първи път навлезе в пазара на игри на континентален Китай, партнирайки си с китайската платформа Tencent за местна версия на играта CityVille.

„Най-малко дотогава Zynga трябва да разшири присъствието си в Азия и тя се опитва да го прави агресивно на мобилния пазар“, заяви Стив Сорано, анализатор за фондовите борси в  Calvert Investment Management.

Сорано обаче добави, че инвеститорите може да сметнат компанията за твърде рискова, за да заложат на нея, докато изгражда бизнеса си в тези нови региони, преди да стане ясно дали фирмата може да осигури достатъчна възвращаемост на капиталовите инвестиции.

„Това е относителна неяснота за компания в индустрия, която се развива толкова бързо. Това увеличава рисковете за толкова ранно предлагане“, посочва той.

Общите разходи на Zynga нараснаха със 115% до 747,9 млн. долара през първите 9 месеца на годината, което е знак, че международните амбиции увеличават разходите.

Що се отнася до мобилния пазар, макар игри като Words With Friends да се превърнаха в хит, едва 13 млн. потребители представляват нищожна част от стотиците милиони, играещи във  Facebook.

Макар че Zynga бе сред първите производители на игри за платформата на социалната мрежа, на нея ѝ липсва предимството на пионера на мобилния пазар.

Като пример може да се посочи, че лансираната от Disney през септември игра за мобилни устройства Where's my Water е класирана над част от игрите на Zynga в магазина за приложения на Apple.

А инвеститори твърдят, че Zynga може би вече губи пазарен дял в самата Facebook, след като производители на видеогри, като Electronic Arts, са осъществили големи придобивания, за да се конкурират с нея.

Найлс изтъква играта The Sims Social на Electronic Arts, която има 28 активни потребители месечно, като успешен пример за навлизане на друга компания на територията на Zynga.

С времето обаче има надежда, че Zynga ще успее да се отскубне от  Facebook чрез услуги като Zynga Direct. Макар че все още не е определена дата за стартирането ѝ или за игрите, които ще бъдат достъпни на нея, Стърн Ейджи, анализатор в  Arvind Bhatia, смята, че това „ще позволи донякъде да се понижи риска за Zynga“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:12 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още