Компанията е задължена на Facebook и по друг начин. Според регистрацията пред регулаторните органи от 18-и юли Zynga трябва да представи някои от игрите си само във Facebook, преди да се насочи към други платформи.
А което е най-лошото – Zynga вече сбръка при първия си опит, който осъществи досега за откъсване от Facebook.
Когато компанията представи новата си онлайн-платформа Zynga Direct в централата си в Сан Франциско през октомври, тя бе обявена като средство за директно свързване с потребителите без посредник. Но когато играчите посетиха уебсайта на компанията, за да се регистрират, им бе посочено най-напред да инсталират приложението за Zynga във Facebook, което създаде впечатлението, че тя е доста по-тясно обвързана с най-голямата социална мрежа в света.
Контрааргументът срещу опасенията на инвеститорите е, че зависимостта на Zynga може да привлече онези от тях, които залагат на ръста на Facebook.
При положение, че първичното публично предлагане на социалната мрежа ще се проведе до няколко месеца, няма много начини да се сдобиете с нейни акции на пазара.
„Преди IPO-то на Facebook Zynga е най-близкият заместител, с който разполагат инвеститорите“, заяви Колин Себастиън, анализатор в Robert W. Baird & Co. „До момента Zynga е силно зависима от Facebook и може да привлече инвеститори, които търсят начини за придобиване на експозиция към социалната медия“, добави той.
Акрам Йосри, партньор в 3i Capital Group, заяви, че е доволен от отговорите на ръководството на Zynga за Facebook и за начина, по който може да расте в сътрудничество със социалната мрежа.
„Те не избягваха въпросите“, посочи Йосри. „Докато тази връзка е продуктивна, това ще бъде плюс за Zynga, тъй като Facebook се очаква да се задържи за продължителен период и разполага с доказан бизнес модел“, добави той.
Zynga събира и доста данни за милионите си потребители, над половината от които са жени, а маркетолозите могат да открият предимства в този факт.
На Zynga ѝ предстои все още дълъг път до едно бъдеще, което би било по-слабо зависимо от Facebook, след като според договора със социалната мрежа, представен пред регулаторните органи, той не може да бъде преразглеждан преди 2015 г.
Това осигурява на компанията 3 години, за да открие нови източници на приходи извън социалната мрежа, като например навлизането на нови пазари в Азия и производство на повече игри за мобилни устройства.