По-голям и прегледен е и новият преглед на профила. Това е ясно насочено към Facebook. „Под раздела „профил“ можете да се представите пред света", се казва в официалното описание. По този начин Twitter иска да покаже по-ясно и хората, които се крият зад туитовете, очевидно за да направи мрежата по-социална.
Към тази стратегия пасва и бъдещата възможност за вграждане на туитове в други документи по подобие на клиповете от Youtube.
Публикуването на съобщения също става много по-просто. Който иска „да изчурулика“ на twitter.com или в приложенията за iPhone и смартфоните с Android, които също имат нов дизайн, може да избере определен получател, снимки, места и теми посредством символи. Така Twitter се опитва да направя това възможно най-автоматизирано и да запази броя на кликанията на необходимия минимум.
Компаниите пък ще могат да създават „корпоративни страници“.
Всички тези промени не са просто козметични защото някои функции са преместени, други са изчезнали напълно или няма публичен достъп до тях.
Рекламите, които досега се появяваха от лявата страна, са едни от премахнатите функции. Promoted Trends и Promoted Tweets продължават да са налични, но Twitter интегрира промотираните продукти по такъв начин, който да не се набива на очи и да не предизвиква негативни отзиви от потребителите.
Всички тези промени Twitter обяви в своята бъдеща централа в Сан Франциско. В досегашната сграда имаше 700 работни места, а в новата ще могат да се поберат няколко хиляди, подчерта нееднократно компанията.
Google+ може да бъде първата жертва на новия редизайн. Мрежата сега трябва да гледа на Twitter като на сериозен конкурент, след като оформлението и функциите на двете социални мрежи се доближават все повече.
През същата седмица Google представи нови услуги и функции в Google+. Сега социалната мрежа вече е дълбоко интегрирана в Gmail. Който в бъдеще отвори имейл получава същевременно последните вписвания на подателя в Google+, ако той има акаунт там. И още в рамките на Gmail получателят ще може да добави подателя в своите кръгове в Google+.
Социалната мрежа на Google въведе и функцията за автоматично разпознаване на лица, позната от Facebook. "Find my face" обаче ще може да бъде активирана само чрез изрично одобрение на потребителя.
Битката между трите мрежи за вниманието и благоволението на потребителите е интересна и защото Twitter избира различна стратегия от пътя на Google и Facebook. Платформата променя своите предложения вместо само да ги надгражда. „Докато другите разширяват услугите си с все повече функции, ние отиваме в противоположната посока. Ще предоставим простота в един сложен свят“, обобщава стратегията изпълнителният директор Дик Костоло.