IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Безос превърна клиентите на Amazon в машини за покупки

Неустоимото предложение за твърда годишна такса кара потребителите да пазаруват три пъти повече отпреди

09:45 | 30.11.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Безос нарича Kindle Fire &bdquo;пълна медийна услуга&quot;. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Безос нарича Kindle Fire „пълна медийна услуга". Снимка: Ройтерс

И в Европа  Amazon дава подобна оферта, която обаче струва по-малко - 29 евро на година. Тук обаче няма безплатни филми, нито електронни книги без пари. Amazon премълчава и дали тези услуги няма да са налични тук в бъдеще. Тъй като например правата за излъчване на филми се регламентират регионално, за всяка страна трябва да се водят отделни преговори.

Онова, което Безос успя да направи в онлайн търговията, сега трябва да проработи и за цифровото съдържание. Това обаче също ще струва доста на изпълнителния директор на Amazon. Според изчисленията на инвестиционната банка Piper Jaffray компанията е изхарчила само през тази година около 350 млн. долара за права за филми и сериали, за да ги подари след това на своите клиенти на фиксираната услуга.

Скъпа ще бъде и наскоро обявената библиотека за електронни книги. В новата онлайн библиотека за собственици на Kindle потребителите на Prime имат само едно ограничение - нова книга може да бъде наета само, ако старата е върната. И на месец може да се наема само едно заглавие. Сред 5 000-те заглавия по данни на Amazon има повече от 100 настоящи и бивши заглавия от списъците на бестселърите на New York Times.

Заради своята библиотека за електронни книги Безос се съюзи с издатели и автори. По-голямата част от издателите, чиито заглавия са там, не са сключили съответните договорености с Amazon. Концернът обаче смята, че заемането на книга може да се  класифицира като традиционни продажби, така че не трябва да се сключват и нови договори. Amazon плаща за всяко заглавие, когато то бъде взето под наем неговата продажна цена. Писателският съюз The Authors Guild осъди действията и нарече аргументите на Amazon "пълни глупости".

С пускането на пазара на таблета Kindle Fire стратегията на Безос става по-ясна. Безос нарича устройството „пълна медийна услуга". Смята се, че до края на годината компанията може да продаде пет милиона устройства. То може да представя не само електронни книги, но също така и да просвирва музика от MP3-магазина Amazon и да възпроизвежда филми. По този начин компанията спечели за първи път място в холовете на своите клиенти. По принцип Kindle става троянски кон, защото всеки таблет на Amazon се доставя в САЩ с безплатен едномесечен Prime и предварително инсталирана програма, с чиято помощ да поръчаш нещо в Amazon става детска игра.

Напълно възможно е Безос да иде още по-далече. Пазарните изследователи в Citigroup са установили при свое изследване на азиатските доставчици признаци, според които Amazon вече работи по смартфон, който може да се появи на пазарите в края на следващата година.

Наистина за това все още няма достоверна информация, но Amazon би могла по този начин да продължи да пише настоящата си стратегия. Тогава Безос би имал контрол над клиентите си не само в в хола, но и при тяхното движение - практически навсякъде. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:19 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
stoiloff
преди 12 години
Ние предпочитаме да имаме много голяма база с клиенти с ниски маржове, отколкото малко клиенти с високи маржове"Това е истината за всеки бизнес!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още