IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как Безос превърна клиентите на Amazon в машини за покупки

Неустоимото предложение за твърда годишна такса кара потребителите да пазаруват три пъти повече отпреди

09:45 | 30.11.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Безос нарича Kindle Fire &bdquo;пълна медийна услуга&quot;. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Безос нарича Kindle Fire „пълна медийна услуга". Снимка: Ройтерс

На пръв поглед този бизнес план изглежда като камикадзе - наскоро създателят и изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос трябваше да признае, че печалбата продължава да намалява въпреки увеличаващите се продажби.

От повече от година, месец след месец, оперативният марж се свива и сега е само в размер на едва 0,73%. За бизнеса около коледните празници през четвъртото тримесечие Безос очаква дори и загуба. А сега той пусна в продажба и таблета Kindle Fire - на цена от 200 долара, за която се твърди, че е под себестойността на продукта, пише германското реномирано издание Die Welt.

Въпреки всичко това онлайн търговецът е щедър като Дядо Коледа. В Съединените щати твърдата годишна такса за доставки, наречена "Prime", струва по-малко от 80 долара на година от 2005 г. насам. Тези, които имат Prime, получават допълнително и паста за зъби, изпратена безплатно до вратата на жилището им в рамките на два дни. За страна с такава огромна територия като САЩ това е скъпа авантюра. Анализаторите смятат, че всяка година Amazon харчи за Prime по няколко стотин милиона долара. 

Изненадващо през тази година Безос добави още един щедър бонус. Клиентите на Prime в САЩ ще имат достъп чрез интернет и до фонд с над 13 000 филма и телевизионни сериали, които ще могат да гледат на телевизора, компютъра или на своя таблет Kindle. Допълнителни разходи за потребителя – никакви. А който има четец на Kindle може да ползва от няколко дни насам, също безплатно, онлайн библиотека с над 5 000 книги в електронен вариант.

Amazon затруднява американците в опита им да стоят настрана от онлайн търговеца. Защо Безос не взема такса за онлайн разпространението на филми? „Ние предпочитаме да имаме много голяма база с клиенти с ниски маржове, отколкото малко клиенти с високи маржове", казва той. И не вижда проблем в това: „Никога не сме имали лукса на високите маржове“.  Каква е истинската цел на Безос може да се опише с кодовото име „Операция съблазняване".

Журналистката Ан Кадет от SmartMoney, финансово списание на Wall Street Journal, е направила самодиагностика, като е подписала договор за Prime. Удивена, след 18 месеца тя установява, че покупките й в Amazon са три пъти по-големи от периода преди да стане абонат на Prime. Статията й в SmartMoneyе е със заглавието „Amazon Prime направи от мен машина за пазаруване“.

Наблюденията на Кадет се припокриват с мненията на специалисти. Който се довери на Prime, пазарува средно за около 1 500 долара на година в Amazon - три пъти повече отпреди. 40% от американския оборот на Amazon идват от тези клиенти. Точните цифри обаче Amazon крие ревниво. Засега концернът обявява само, че клиентите на Prime са няколко милиона.

Последна актуализация: 17:19 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
stoiloff
преди 12 години
Ние предпочитаме да имаме много голяма база с клиенти с ниски маржове, отколкото малко клиенти с високи маржове"Това е истината за всеки бизнес!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още