Но не само сегашната криза е виновна за състоянието на концерна. Sony чувства силната конкуренция на Samsung на пазара на телевизори и на Apple на пазара на дигитални медия плеъри и компютри. Конкурент е дори Microsoft на пазара на игрални конзоли.
Японският концерн с лека ръка пропусна революцията на LCD телевизорите, след като до последно залагаше на своите Trinitron кинескопи с остаряла катодно-лъчева технология. Затова в резултат компанията е принудена да купува части за серията си Bravia от други производители като големия конкурент Samsung.
Напоследък пък потребителите предпочитат вместо компактни мини камери да купуват смартфони, а вместо устройства DVD се насочват към облачно базирани медийни услуги.
Но положението може да стане и по-лошо. В единствената официално потвърдена биография авторът Уолтър Айсъксън разкрива, че Джобс е размишлявал дълго над съживяването на телевизора като устройство.
„Бих искал да създам интегриран телевизионен комплект, който да е лесен за употреба“, е казал Джобс. То трябвало да бъде напълно синхронизирано с всички устройства и облачната услуга iCloud. „ Потребителите вече няма да жонглират със сложните дистанционни управления за DVD плейъри и кабелни приемници. Това устройство ще има най-простия потребителски интерфейс, който човек може да си представи и най-сетне го измислих“, е заявил още Джобс.
Всичко това не може да бъде добра новина за Sony или Samsung, двама от конкурентите на Apple, които в продължение на години се опитват да намерят начин да интегрират интернет с иначе здравия си доскоро телевизионен бизнес. Google също атакува този пазар, окуражавайки партньорите си да предлагат декодери и телевизори със софтуера Google TV.
преди 13 години и можем да кажем сбогом на ябълката отговор Сигнализирай за неуместен коментар