IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Sony е готова за конкуренцията на Apple

Компанията ще представи скоро нова платформа, която ще комбинира 4 екрана – на таблети, смартфони, компютри и телевизори, разкрива Хауърд Стрингър

13:05 | 11.11.11 г. 2
Автор - снимка
Създател
<p>
	Sony търси начини да съживи телевизионния си бизнес. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Sony търси начини да съживи телевизионния си бизнес. Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на японския електронен концерн Sony Хауърд Стрингър е заявил пред The Wall Street Journal, че най-накрая е готов да се конкурира с Apple.

„Прекарах последните пет години в разработване на платформа, така че да мога да се конкурирам със Стив Джобс. Тя е готова и вече може да бъде пусната на пазара“, заявява Стрингър, коментирайки стратегията на Sony за сериозно влизане на пазарите на таблети, компютри и смартфони.

Новата платформа на компанията ще комбинира 4 екрана – на таблети, смартфони, компютри и телевизори, и ще ги свърже чрез мрежови услуги за достъп до съдържание. Ако приемем, че последната стъпка преди представянето на новата платформа е придобиването на дела на Ericsson в Sony Ericsson, то най-вероятно официалното й представяне ще се състои скоро, като анализатори не изключват това да стане по време на изложението CES през януари 2012 г.

Джобс, както е известно, почина от рак на 5-и октомври, а през август напусна поста си на главен изпълнителен директор, заместен от дългогодишния главен оперативен директор Тим Кук.

През миналата седмица Sony отчете загуба в размер на 27 млрд. йени (почти 252 млн. евро) за третото тримесечие и предсказа нетна загуба от 90 млрд. йени (1,2 млрд. долара) за финансовата година, след очаквана досега печалба от 60 млрд. йени.

„Имаме лоши новини пред нас“, е заявил Стрингър пред вестника. „Номерът е да ги изживеем, да се поучим от тях и да научим кога и какво да променим“.

Но Стрингър може и да не разполага с много време.

Отдръпването на потребителите удари сериозно Sony, а силната йена още повече влоши ситуацията. Компанията е силно зависима от валутните курсове, тъй като 80% от продажбите на групата идват от чужбина. Всяко поскъпване на японската валута с една йена спрямо долара означава спад на оперативната печалба с 4 млрд. йени.

Последна актуализация: 17:36 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 3
stone kold
преди 12 години
и можем да кажем сбогом на ябълката
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още