Интензивните преговори за преструктуриране на дълга трябва да продължат независимо от офертата за придобиване. „Намираме се в разгара на финансово преструктуриране и твърдо вярваме в положителния изход", заяви говорител на Endemol в Лондон, който обаче не пожела да коментира колко дълго ще продължат преговорите с кредиторите. Endemol се вписва в стратегията на Time Warner в бъдеще да е по-малко зависима от непостоянния телевизионен и рекламен пазар в САЩ и да интернационализира бизнеса си.
Още през миналата година американската медийна компания закупи за около 160 млн. долара британския телевизионен продуцент Shed Media. Освен това миналата година американците придобиха най-старата чилийска телевизия Chilevision за 150 млн. долара.
Дори и медийни компании като News Corp., която притежава холивудско студио 20th Century Fox, все по-често търсят спасение в производството на сериали и филми извън САЩ.
„Местните производства ще бъдат все по-важни за нас", заяви пред Handelsblatt Марк Кейнър, маркетинг директор на Fox. „Основният ни конкурент не е Warner Bros., а местните програми по целия свят“.
News Corp., медийният конгломерат на Рупърт Мърдок, закупи през февруари британския продуцент Shine за 673 млн. долара.
Но междувременно и бизнесът на независимите продуценти стана силно конкурентен, а маржовете започнаха да падат.
Ценовият натиск бе почувстван наскоро и от конкурента на Endemol – Fremantle. Дъщерната на RTL Group компания отчете спад в печалбата за първите шест месеца на годината. Оперативната печалба преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) е спаднала за първото полугодие до 72 млн. евро спрямо 90 млн. евро година по-рано.
Кандидат-купувачът на Endemol - Time Warner, отчете преди броени дни отлични резулати - през третото тримесечие е бил регистриран най-бързият ръст на продажбите за последните четири години. Успехът идва, след като последният филм от поредицата за „Хари Потър“ донесе рекордни финансови резултати за студио Warner Bros.
Постъпленията на компанията са нараснали с 11% до 7,1 млрд. долара, като оперативните приходи се увеличават също с 11%, достигайки 1,09 млрд. долара. Последният филм за Хари Потър е реализирал 1,3 млрд. долара приходи, което го прави третият най-печеливш филм в историята, като общите приходи в бокс офис класацията от франчайз отчитат постъпления от 7,7 млрд. долара.
преди 13 години "Първа стъпка по посока интернационализиране" и "нова стъпка по посока експанзия". Моля Ви - недейте така. Тайм Уорнър е отломка от това, което беше АОЛ/Тайм Уорнър през 2000 година - онова велико творение, получено от "брака между новите и традиционните медии" (по думите на архитектите му тогава), медийният Голиат, който предизвика страха на различни самопровъзгласили се потребителски групи и после след като "Иконъмист" го обяви за "шампиона сред провалените сделки" и бе превърнато в обект на обществени подигравки. В историята си компанията не само се диверсифицирала (по географски признак), но и преживявала и пострадала от отровата на свободния пазар - M&A. отговор Сигнализирай за неуместен коментар