Пазарът за тези устройства се развива с бесни темпове. До 2015 г. според експерти в употреба в световен мащаб ще са над 1 млрд. смартфона. Който се прокрадне напред в този сектор, ще може да се надява на добри парични постъпления. Именно затова японските оператори DoCoMo, KDDI и Softbank са обсебени от идеята да предлагат най-доброто устройство. Всеки японски клиент, който иска да има определено устройство, трябва да се съгласи да премине и към даден оператор, защото в Япония телефоните се продават само с договори към оператор.
Затова и Softbank извлече толкова голяма печалба от ексклузивния си договор с Apple. Компанията успя да увеличи своя пазарен дял с 3,3%. Подобен ръст обаче скоро може да не бъде постигнат, смятат анализатори на пазара. „Сега вече KDDI ще привлече нови клиенти“, казва Юсуке Цунода, анализатор в Tokai Tokyo Securities.
Битката за атрактивните нови устройства пренарежда и пазара на интернет. Според изследванията на мобилните оператори собствениците на смартфони прекарват много повече време в мрежата от притежателите на конвенционални мобилни телефони. Според пазарни анализатори за първи път през тази година в Япония ще бъдат продадени повече смартфони, отколкото компютри.
Японските оператори пък се опитват от своя страна да подобрят мрежите си. Докато NTD DoCoMo залага на въведената през декември нова високоскоростна връзка Xi, KDDI има свой собствен проект, чийто капацитет за сваляне на съдържание от интернет ще бъде значително по-висок от този на G3 мрежата. Президентът на KDDI Такаши Танака също смята, че знае какво искат клиентите: „iPhone и една бърза интернет връзка. Нашият отговор е договор с Apple и WiMAX.“