IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Накъде след Стив

Стив Джобс беше Apple, Apple беше Стив Джобс. Със смъртта на визионера концернът загуби своя предводител, но остава по-силен от всякога

07:50 | 07.10.11 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Улицата пред магазин на Apple в Манхатън е застлана с цветя и снимки на Джобс. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Улицата пред магазин на Apple в Манхатън е застлана с цветя и снимки на Джобс. Снимка: Ройтерс

Мантрата на Apple да забравяме миналото и да се концентираме върху бъдещето не важи сега. „Стив оставя компания, която само той можеше да създаде“, пише изпълнителният директор Тим Кук в мейл до служителите. „Неговият дух завинаги ще остане фундамент на Apple“.

Дълго време Стив Джобс ръководеше компанията. Толкова дълго, че анализаторите се притесняваха дали тя ще е въоръжена за времето след оттеглянето му. От друга страна - Apple без Стив Джобс – това дълго време бе немислимо. 

Поетапното му оттегляне, първоначално от ежедневния бизнес през януари 2011 г. и напълно от Управителния съвет през август, показва колко тясна е била връзката между компанията Apple и личността на Джобс, пише Süddeutsche Zeitung. Ерата му приключва в момент, в който всички продуктови линии се продават повече от добре, Apple управлява пазара на мобилни устройства с iPhone и iPad, в случая с таблета дори го доминира. 

С годишен оборот от 65,2 млрд. долара и повече от 70 млрд. долара резерви в наличност Джобс оставя едно здраво предприятие. Само между април и юни 2011 г. продажбите са били за 28 млрд. долара.

Дори нещо повече: Маржовете на печалба растат, защото, със своята пазарна сила Apple може да диктува цените на своите доставчици на компоненти. Колко мощен е концернът, показват договореностите му със Sprint. За да има право да продава iPhone, американският мобилен оператор трябва да гарантира, че ще продаде през следващите 4 години поне 30,5 млн. смартфона. По този начин Apple ще усили своя пазарен дял в САЩ, докато Sprint ще губи с продажбата на всеки iPhone. 

Резервната скамейка на Apple е много силна

Според медийни публикации продуктовата стратегия за следващите две до три години е съставена преди време и е одобрена от самия Джобс. Първи доказателства за това Apple даде във вторник, когато не само представи своя iPhone 4S, но същевременно намали цените за iPhone 4 в САЩ на 99 долара. iPhone 3GS пък може да се вземе и безплатно при сключване на договор с оператор. По този начин концернът се опитва да спечели нови клиенти извън премиум-сегмента – реакция върху все по-разширяващия се дял на изгодните телефони с Android.

На пазара на таблетите предимството пред конкурентите е по-голямо: 68,3% от продадените таблети са iPad. Apple се опитва да възпрепятства възможните конкуренти чрез искове за нарушаване на патентите. Така например компанията иска да забрани продажбите на Samsung Galaxy Tab в Европа.

Последна актуализация: 18:36 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 0
FNM
преди 13 години
Не съм от феновете на Епъл, но трябва да призная, че Джобс беше голям иноватор и мениджър. Дали обаче, наследниците му ще се справят по същия начин в тази бързо променяща се среда е доста въпросително.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още