Все още в България основна социална мрежа остава Facebook. Ако разгледаме регистрациите през призмата на различните социално-демографски групи, прави впечатление високият дял на проникване на Facebook във всички тях. Това означава, че тази социална мрежа е обхванала в еднаква степен хора с различни нагласи и социално положение.
Интересно е да се види обаче, че социалните мрежи, и в частност Facebook, не се възприемат като основен източник на информация. Ако искате да информирате, то насочете се към другите познати източници, за да бъдете максимално ефективни.
В изданието E-consumers Report Update на преден план е ползването на интернет през мобилни устройства, което се развива много динамично и у нас. Това влияе върху поведението на потребителите, възприемането на съдържание и взимането на решения за покупка. И въпреки че мобилният телефон е естествен придатък към дланта на всеки от нас, необходимостта от мобилен интернет все още не съществува за половината от онлайн активните българи.
Друга изследвана тенденция е използването на електронни четци и таблети в България. Макар че ежедневно ни залива информация за техните предимства и нововъведения, българите все още не могат да бъдат класифицирани като активно ползващи тези устройства.
Много ясно се забелязва и ефектът на икономическата криза, която пряко влияе върху поведението на онлайн потребителите и разнообразието на ползваните услуги. Предпочитат се безплатни WiFi мрежи, безплатни приложения за мобилни телефони, характерно е и ниско проникване на таблети поради високата им цена.