През 2010 г. пазарът на корпоративен софтуер в глобален мащаб е нараснал с 8,5%, достигайки обем от 245 млрд. долара, показва актуално пазарно проучване на Gartner. За сравнение, през 2009 г. се наблюдаваше спад от 2,5%, при което общата стойност на пазара бе 226 млрд. долара.
„През 2010 г. основните производители на софтуер разширяват продуктовите си портфейли, активно поглъщайки по-малки играчи и провеждайки експанзия на стратегически пазари“, каза Джоан Корея, изпълнителен вицепрезидент на Gartner, цитиран от pcworld.com.
„Това бе година на повратната точка - доставчиците предприеха поредица от сериозни стъпки, за да спечелят позиции на тези пазари, което им позволи да разширят географското си присъствие и да увеличат приходите си”, казва още Корея.
Разбира се, някои райони не се възстановят толкова бързо, колкото останалите. В Япония и Западна Европа се отбелязва сравнително скромен растеж, докато в Латинска Америка и Азия ръстът е два пъти по-висок от средния за пазара.
Три от петте най-големи доставчици на корпоративен софтуер отбелязват по-висок от средния ръст. Microsoft продължава да е лидер, като увеличава дела си на 22,4% благодарение на продажбите на операционната система Windows 7 и на офис пакета Microsoft Office 2010.
IBM запазва втората си позиция и можеше дори да е на първо място, ако Gartner не вземаше под внимание продажбите на Microsoft на физически лица. IBM продава софтуера си само на компании и партньори. Продажбите са нараснали с повече от 5,7%, благодарение на WebSphere, Tivoli, операционните системи и Rational.
Oracle показва най-силен ръст сред петте лидера – продажбите му са се покачили с 19,4%.
Рекорден ръст в обхванатите от изследването 25 производители има Vmware – 41%, следван от Adobe с повече от 29% и Salesforce – 28%.
Общо продажбите на първите 25 компании, които държат общо 68% от пазара, или повече от 165 млрд. долара, са нараснали с повече от 11,5%.