Преди няколко години неволно дадох началото на оживен дебат в журналистическите среди с твърдението, че Google не е медийна компания, тъй като не предлага репортажи или собствено съдържание, пише в коментар за MarketWatch анализаторът Джон Фридман.
Сега се чудя какво биха казали хората за твърдението, че Apple е медийна компания – всъщност, тя е моделът на 21 век. С помощта на iPad и iPhone Apple предоставя информация и новини, като държи потребителите информирани 24 часа в денонощието.
Това е медийна компания.
За протокола, промених начина си на мислене и вече съм на мнение, че агрегатор на съдържание като Google може да се смята за пълноценна медия.
Ако традиционните медии настръхват от тези твърдения, то те би трябвало да се вгледат в начина и причините, заради които Apple изяде техния обяд.
Днес успехът на медиите зависи основно от това какви са техните възможности в дигиталното пространство. Докато за увеличаване на интерактивността и подобряване на видеосъдържанието бе направено много, „дигиталното“ е много повече, отколкото често срещаната асоциация с уебсайтовете.
В много по-голяма степен става дума за проектиране на специфичните нагласи сред потребителите. Дигиталното сега е това, което беше рока в края на 20 век – културна революция, засегнала начина на мислене на много хора по света.
Медиите би трябвало да са достатъчно находчиви и да се задълбочат в проучване на начина, по който Apple се свързва с клиентите си. Компанията на Стив Джобс трябва да бъде отличена за дори стряскащата си способност година след година да продава на хората джаджи, от които те всъщност нямат нужда, но които отчаяно желаят.
По същия начин тези потребители всъщност не се нуждаят от четене на специфични вестници или гледане на телевизия, за да стигнат до новините. Днес информацията е ресурс. В Ню Йорк е лесно да бъдеш информиран и аз мога да прочета стряскащите заглавия на вестниците дори по покривите на такситата. Новините могат да бъдат „хванати“ и чрез Facebook и Twitter, разбира се.
Четем определени вестници и списания, защото можем да си позволим да платим за съдържанието на любимите си медийни продукти. Печатните издания като цяло са губещи в тази ситуация, защото оставиха своите продукти да изглеждат неадекватни на ситуацията. Това е доста жалко, защото качеството на журналистиката се повиши значително през годините.
Благодарение на прогреса, постигнат в графиката и интерактивните комуникации, сега читателите са по-добре информирани и ангажирани със събитията откогато и да било. Това, което се обърка, е начинът, по който медийните компании достигат до тези читатели.
Шефовете на медиите трябва да направят продуктите и услугите си по-потребни, точно както Apple направи с продуктите от „i” серията си. Медийните компании могат да научат много от Apple, особено за непредсказуемите и трудно предвидими активи като продуктов дизайн и връзки с потребителите.
Както The Week – списание с приятен за потребителите начин за дигитален достъп до съдържание, показа, читателите са доста доволни при притежаването на средство, чрез което да се събират новини и информация.
От тази гледна точка Apple е повече от добър производител на технологични устройства. Благодарение на иновациите си компанията доставя съдържание на милиони хора всеки ден.
Хората искат през цялото време „да са в крак“ със случващото се и точно това им дава Apple. Подходът на тази компания трябва да бъде приет от всички стари медии, които искат да се развиват.
В предишна публикация коментирах апетита на хората да си купуват музика по каталог. Точно това направи Apple – позволи на потребителите да избират песен по песен.
Някога телевизиите, вестниците, списанията и радиата имаха монопол върху комуникациите. Тези традиционни медии обаче постепенно станаха прекалено тромави. Най-големият им грях е игнорирането на дигиталните технологии, които доминират в живота на собствените им потребители.
Медиите с традиции гледаха на дигиталните технологии като на прищявка. Сега те погрешно разглеждат Apple като компания за производство на джаджи. Това е голяма заблуда. Apple, както можете да видите, е динамо на иновациите – точното качество, което убягва на старите медии.
преди 13 години на скоро се сдобих с новия ай сиктир, много съм доволен отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ай-мак Ай-под, Ай-фон, Ай-пад ........ Ай СИКТИР ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар