Филмът на Джеймс Камерън Avatar бе обявен за спасител на 3D киното заради рекордните приходи от 2,73 млрд. долара, но това сякаш се оказа прибързано. Опасенията, че този сегмент не е достатъчно рентабилен отново набраха сила и поставят под въпрос неговото бъдеще, се казва в анализ на Financial Times.
През тази година няколко 3D филма огласиха бокс-офис класациите, но други остават доста назад в резултатите си. В първата категория попаднаха Алиса в страната на чудесата и Сблъсъкът на титаните, а на другия полюс се оказаха филми като Котки и Кучета и В ритъма на танца.
Холивуд обича триизмерните филми, тъй като зрителите плащат по-скъпи билети за тях. За момента обаче разликата в цените на билетите и често триизмерните прожекции са с 50% по-скъпи от традиционните филми. Това поражда съмнения доколко устойчив ще се окаже интересът на зрителите към тях.
„Филмовите студия и кината слагат прекалено висока цена на билетите за триизмерни филми, а в момента има доста такива продукции. Все по-често двуизмерни филми се конвертират в триизмерни, без да се обръща внимание на качеството“, посочва Ричард Грийнфилт от BTIG Research.
В САЩ билетите за Котки и кучета са с 50% по-високи от билетите за Генезис на Кристофър Нолан. Първият филм попадна под сериозни критики, докато вторият събира овациите на публиката. На този фон е доста разочароваща новината, че Котки и кучета е сниман в стандартен формат, след което просто е конвертиран за 3D.
Това прави създаването му доста по-евтино от това на Генезис, а билетите са двойно по-скъпи.
„Защо пускането на триизмерен филм и раздаването на триизмерни очила трябва да водят до по-скъпи билети“, оита Грийнфилд. Подобни въпроси се задават и от други анализатори, което заплашва сегмента с тежки времена. Освен ако към триизмерното кино не започне да се подхожда по-отговорно и не се влагат сериозни усилия в производството на такива филми.