Американската компания Google разкри напълно ново измерение за рекламодателите с концепцията си за Google телевизия – интерактивна платформа, която разрушава границата между телевизията и интернет.
Услугата, която Google представя в партньорство със Sony, Logitech и Intel, ще бъде интегрирана от тази есен в нови телевизори и Blu-ray плеъри.
„Всяка реклама по телевизията има потенциала да бъде интерактивна“, казва пред AdvertisingAge техническият директор на Google TV Винсънт Дюре. „Това, което гледате на синия екран, просто ще стане по-интересно“.
Телевизията е поредният медиен сегмент, върху който Google иска да сложи ръка, след като преди 10 години превзе интернет, а през 2007 г., със своята операционна система Android навлезе в света на мобилните комуникации.
Въпреки че идеята за интерактивна телевизия отдавна е във фокуса на много доставчици, технологията и куп други проблеми не и позволяваха да достигне разпространение, което би позволило привличането на повече пари от големите рекламодатели. Връзките, които Google има с рекламодателите, теоретично могат да преобърнат тази тенденция.
„Едно от основните преимущества на Google спрямо други интерактивни телевизионни модели са широките връзки, които компанията има с рекламодатели и агенции“, казва Дейвид Халерман, старши анализатор в консултантската компания eMarketer.
От новата технология определено ще спечелят видеоматериалите в интернет, които според Google ще могат да се теглят и търсят по-лесно на телевизионния екран. YouTube, която е собственост на Google, в момента разработва нов интерфейс за Google TV, наречен Lean Back, специално предназначен за показване на видеоматериали и плейлисти на голям екран. NBA Digital също обяви, че ще представи интерфейс за спортни видеоматериали за Google TV. Всяко видео, което е в интернет, ще може да се гледа през уеб браузъра на Google TV - Chrome.
Благодарение на интеграцията между интернет и телевизията eMarketer прогнозира, че приходите от реклами за интернет видеоматериалите ще се увеличат с 48% до 1,5 млрд. долара през тази година.
През 2010 г. пазарът на телевизионни реклами в САЩ се оценява на 70 млрд. долара, докато рекламите в интернет по данни на eMarketer възлизат на 25 млрд. долара.
Google TV има допирни точки и с мобилния интернет. Новата платформа използва операционната система на Google – Android, която е създадена за мобилни телефони. Това означава, че приложения за смартфони с Android, ще могат да се използват в Google TV, а по-късно програмистите ще могат да разработят приложения специално за Google TV. Това препокриване с приложенията за мобилни устройства отваря вратата за изцяло нови телевизионни рекламни формати.