Японският оператор на едноименния онлайн мол Rakuten съобщи днес, че ще придобие Buy.com Inc за 250 млн. долара, навлизайки по този начин на щатския пазар, което е част от усилията на компанията за експанзия в чужбина, съобщава Ройтерс.
По-рано тази година Rakuten обяви съвместна инициатива с китайската топ търсачка Baidu за стартирането на виртуален търговски мол, насочен към най-големия пазар на интернет потребители в света и съобщи, че обмисля също възможности да навлезе на европейски и други пазари. Компанията развива дейност също в Тайван и Тайланд.
Базираната в Калифорния Buy.com имаше приходи в размер на 62,5 млн. долара през 2009 г. и клиентска база от около 14 млн. потребители на електронната й търговия, посочват от Rakuten.
Rakuten притежава също компания за инвестиционно посредничество, онлайн банка и професионален японски отбор по бейзбол. За миналата година компанията отчете оперативна печалба от 56,6 млрд. йени (617,6 млн. долара), което ръст от 20% спрямо предходната година, при приходи в размер на 298 млрд. йени.
Преди съобщението акциите на Rakuten приключиха търговията със спад от 0,8%.