IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рекламната индустрия залага на ръст от мобилните устройства

Телефоните се ползват все повече за достъп до интернет и рекламата през тях има да наваксва, казват играчи в сектора

16:27 | 14.05.10 г.
Рекламната индустрия залага на ръст от мобилните устройства

Глобалната рекламна индустрия се готви да се възползва от бързо растящото потребление на мобилни телефони за достъп до интернет с излизането на пазара на по-съвършени устройства. Тенденцията обещава голяма възвръщаемост в бъдеще, особено на пазари като Русия, където интернет потреблението се увеличава бързо и се очаква да продължава да го прави за години напред.

„Мисля, че мобилните устройства дават фантастична възможност“, коментира Никеш Арора, президент „Глобални продажби“ в Google пред репортер на Ройтерс по време на двудневната конференция на Международната реклама асоциация (IAA) в Москва.

„Появата на iPhone, Blackberry и устройствата с Android най-накрая дадоха на хората в западния свят причина да почнат да ползват мобилни данни. И като наблюдавате как растат, започвате да виждате уместността на рекламата в тези приложения“, коментира той.

С развитието на нови технологии, които позволяват трансфер на голям обем информация с висока скорост, данните се считат за основен двигател на бъдещите приходи на мобилните компании.

Шефове на най-големите рекламни агенции в света се събраха в Москва в търсене на стратегии за генериране на ръст за индустрията на стойност 450 млрд. долара. Те призоваха за нов подход към потребителите на базата на по-дълбоко разбиране на техните нужди и контекста, в който живеят.

Мобилният телефон се е превърнал в основен инструмент за огромната част от хората в развития свят и бързо напредва в тази насока в развиващите се държави като Русия и Китай. Така тъй като телефоните се ползват все повече за достъп до интернет, рекламата има да наваксва, казват играчи в сектора.

През ноември Google обяви сделка на стойност 750 млн. долара за придобиването на AdMob, която контролира около една трета от пазара на публикуване на реклами в мобилни приложения и уебстраници.

Миналия месец Apple пък обяви нова рекламна платформа за iPhone и iPad, наречена iAd, разкривайки потенциала, който големите играчи виждат в пазара. Google обяви хода на Apple за доказателство за силно конкурентен пазар.

Конкретно за руския пазар, където се провежда конференцията, очакванията са големи.

„Виждаме ръст на пазарите в ранен етап на развитие, където повече хора влизат в интернет и пазарите с голямо население са чудесни места“, коментира Арора.

Очаква се броят на интернет потребителите да нарасне до 5 млрд. в световен мащаб през следващите 10 години от около 1,8 млрд. днес, казва още той.

„Мисля, че през следващите пет до осем години 30-50% от медиите ще се консумират онлайн, а ако погледнете рекламния дял на интернет спрямо общия рекламен пазар още сме под 10%.“

От гледна точка на мобилните устройства това означава изключително бърз ръст на съдържанието, включително и на рекламата чрез тях.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:16 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още