IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Все повече влиятелни марки идват от развиващите се страни

Китайската търсачка Baidu и бразилският петролен гигант Petrobras изместват Yahoo и Ikea от класацията на 100-те най-влиятелни марки

10:09 | 05.05.10 г.
Автор - снимка
Създател
Все повече влиятелни марки идват от развиващите се страни

Освен че играят все по-голяма роля в световната икономика, развиващите се страни бързо се превърнаха и в подходящата бизнес среда за много нови иновационни продукти и компании от световно значение.

Това, заедно с растящия брой на потребителите в тези страни, обяснява защо немалко местни компании се превръщат във все по-сериозни съперници на западните си конкуренти, превръщайки своите брандове в добре познати и уважавани търговски марки.

Това показват резултатите от последното проучване на стоте най-влиятелни марки в света, което се осъществява всяка година от консултантската компания Millward Brown Optimor. В класацията тя подрежда стойността на брандовете на стоте най-влиятелни търговски марки в света.

Американските технологични компании Google, IBM, Apple и Microsoft заемат първите четири места в нея, като Google запазва лидерската си позиция за трета поредна година. Останалите шест компании в топ 10 са Coca-Cola, McDonald’s, Marlboro, китайският мобилен оператор China Mobile, G.E. и Vodafone.

В класацията вече има 13 влиятелни марки, родом от големите развиващи се икономики Бразилия, Русия, Индия, Китай и Мексико. За сравнение през 2006 г. в нея е имало само една компания от тези държави.

От класацията през миналата година изпадат известни западни марки като KFC, Yahoo! и Ikea, а на тяхно място влизат китайската интернет търсачка Baidu, индийската банка ICICI и бразилският петролен гигант Petrobras.

Докладът показва още, че общата стойност на стоте най-влиятелни бранда се е увеличила с 4% през миналата година до повече от 2 трлн. долара. Оценката на бранда на Google е с 14 на сто по-голяма от миналата година, а тази на Apple е скочила с 32%. Брандът на Microsoft на свой ред е запазил стойността си от 2008 г.

Според Millward Brown Optimor някои от най-тежко пострадалите през 2008 брандове, като този на HSBC, Starbucks и Goldman Sachs, са се възстановили през 2009 г. Съдбата на бранда на Goldman Sachs обаче не е много ясна заради криминалното разследване, което се води срещу банката за крупни измами с ценни книжа и конфликт на интереси, и заведеното дело от страна на щатския финансов регулатор SEC.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:55 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още