Проучването в интернет е първата стъпка за много американци при вземането на решение за покупка на автомобили, както нови, така и употребявани, сочи проучване, цитирано от eMarketer.
Близо три четвърти от интернет потребителите в САЩ, анкетирани от About.com, биха направили онлайн проучване преди покупката на автомобил, като определят степента на вероятност за това на 1 или 2 при скала от 1 до 5, като 1 е „много вероятно“, а 5 – „много невероятно“.
Около една четвърт от респондентите казват, че правят по-често проучвания в интернет за автомобили в сравнение с предишната година, а за 42% онлайн „разузнаването“ е станало по-важно.
За разлика от други продукти, при които потребителите търсят коментари или съвети от други потребители, хората, които търсят в интернет информация за автомобили, предпочитат експертно съдържание. Около половината от анкетираните казват, че търсят предимно сайтове с рецензии и статии при проучването, докато само 16% взимат под внимание мнението на собственици на същия автомобил, от който се интересуват.