IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рекламният гигант WPP очаква „много по-добро“ първо полугодие

Приходите на групата са се стабилизирали през първото тримесечие след "бруталната" 2009 г.

17:53 | 30.04.10 г.
Рекламният гигант WPP очаква „много по-добро“ първо полугодие

Най-голямата рекламна компания в света - WPP Group PLC, обяви днес, че приходите й са се стабилизирали през първото тримесечие и прогнозира, че събития като Световното първенство по футбол ще подкрепят печалбата й през първото полугодие, съобщи MarketWatch.

За трите месеца до 31 март приходите на групата са се понижили с 1,8% до 2,08 млрд. паунда (3,19 млрд. долара) заради укрепването на паунда спрямо долара и еврото. Ако се изключат валутните колебания и еднократните ефекти, приходите остават без изменение.

От компанията подчертават, че продажбите са се стабилизирали след спад от 8% през 2009 г. През март изпълнителният директор на WPP Group Мартин Сорел определи миналата година като „брутална“ за рекламния сектор.

WPP, която е собственик на Ogilvy & Mather Worldwide, посочва, че 2010 е започнала „по много различен начин“ от края на 2009, бележейки „промяна в отношението на клиентите“.

Най-драстичен обрат се наблюдава в САЩ, където от компанията обясняват, че паричните и фискалните стимули са повишили продажбите с 4%. Западна Европа остава най-предизвикателният регион, като продажбите са намалели с 1%.

В резултат на увеличаващите се рекламни бюджети след резките ограничения през 2009 г. първото полугодие би трябвало да е „много по-добро“ за печалбата, казват от WPP.

Събития като Азиатските игри в Гуанджоу, Световната купа на ФИФА в ЮАР и Световното изложение в Шанхай и други ще добавят най-малко 1% към глобалния ръст.

Като отрицателни фактори се сочат оставащите опасения относно това кога и по какъв начин ще бъдат изтеглени държавните стимули в много от развитите икономики. Ако това се случи твърде бързо, ще попречи на възстановяването и безработицата ще се повиши, предупреждават от компанията. Ако пък стане твърде бавно, което от компанията считат за по-вероятно, инфлацията и лихвите ще се повишат.

„И в двата случая икономическият ръст конкретно на Запад вероятно ще бъде бавен и труден“, посочват от WPP.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:47 | 30.04.10 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още