IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Microsoft и Google виждат потенциал за ръст в арабския интернет

Интернет съдържанието на арабски език е по-малко от 1% от общото, въпреки че говорещите го формират 5% от глобалното население

13:14 | 26.04.10 г.
Microsoft и Google виждат потенциал за ръст в арабския интернет

Бъдещото интегриране на функционалности на арабски език в интернет и други технологични архитектури ще даде на милиони хора достъп до дигиталния свят, вярват шефове на Microsoft и Google.

С по-масовото навлизане на устройства и приложения в по-малко развити страни тяхното съдържание ще расте и би следвало да се развие начална електронна икономика, казват те, цитирани от Ройтерс.

„Говорихме си със Стив Балмър (изпълнителният директор на Microsoft) преди няколко години и вярваме, че арабският ще става все по-важен език“, казва Крейг Мънди, главен директор за проучвания и стратегии на Microsoft. „Въпреки това обаче поради начина, по който се развиваше интернет, той не беше много ползван език.“

Макар че интернет потреблението на арабски расте по-бързо от всички други от 2000 г. насам и достъпът до мрежата поевтиня, съдържанието все още изостава, а разходите за реклама остават много малки.

Интернет съдържанието на арабски език е по-малко от 1% от общото, въпреки че говорещите арабски формират 5% от глобалното население.

Арабският портал на онлайн енциклопедията Wikipedia съдържа по-малко думи от каталонската версия, обяснява регионалният маркетинг мениджър на Google Ваел Гоним.

„Има много арабско съдържание, но то не е добре структурирано“, допълва той. „Искаме по-структурирано съдържане. Искаме повече професионални, нишови сайтове, повече бизнес.“

„Една от големите мисии е да се даде възможност на арабските потребители да открият подходящите инструменти за обогатяване на съдържанието на арабски“, посочва Гоним. „Би било прекрасно да видим повече електронна търговия в региона, повече издатели на интернет съдържание, повече новинарски сайтове. Ние поемаме ангажимент да им помогнем.“

На въпрос как Google би могъл да подпомогне подобен регионален ръст Гоним обяснява: „Имаме много амбициозен план през следващите няколко месеца, работим по много инициативи“, но не предоставя подробности.

Разходите за онлайн реклама в региона възлизат на около 90 млн. долара през 2009 г., което е увеличение спрямо 66,5 млн. през 2008 и 38 млн. през 2007, но е минимална сума в сравнение с 5,3 млрд. долара във Великобритания.

Гоним обяснява, че арабските потребители традиционно посещават слабо организирани и трудни за архивиране форуми, като за пример посочва форум, ползван от 400 хил. учители в Саудитска Арабия.

Както Google, така и Microsoft поставят арабския сред десетте топ езика, които се нуждаят от внимание с приоритет.

В края на миналата година Египет и Саудитска Арабия регистрираха първите домейни, изписани отдясно наляво на арабски, след като глобалния интернет регулатор ICANN разреши употребата на символи, различни от латинските.

В Египет достъпът до мрежата става все по-евтин, а интернет потреблението през мобилни устройства бързо нараства. Страната планира да инвестира 1 млрд. долара за ъпгрейд на широколентовия си капацитет в рамките на четири години с цел да увеличи четирикратно проникването до 20%.

„Следващите няколко милиона интернет потребители в Египет ще бъдат хора, които не говорят английски“, коментира Гоним.

Според него арабският свят е в добра позиция да прескочи ползването на интернет предимно чрез персонални компютри и да премине направо към мобилния интернет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:41 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още