Подалите жалба в Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще могат да следят в интернет докъде е стигнало разглеждането на сигнала им, става ясно от съобщение на регулаторния орган.
Това ще е възможно след изпълнение на проект за модернизация на работата в комисията, финансиран по Оперативна програма „Административен капацитет” и съфинансиран от Европейския социален фонд
Общата стойност на проекта е 600 711 лева.
Новата система ще започне да функционира в началото на 2011 г.
През 2009 г. в КЗП са постъпили близо 12 хил. жалби. Направени са близо 10 хил. инспекции, като според комисията „в 70% от тях са решени проблемите на гражданите“.
Оттам казват, че с проследяването на жалбите в интернет ще може да се знае кой точно служител отговаря за конкретния сигнал, като се очаква персоналната отговорност да повиши качеството на работата.