Калифорнийската компания RealD, която е производител на филмовите 3-D прожектори, както и на 3-D очилата, използвани за премиерата на триизмерния филм "Аватар", планира да привлече до 200 млн. долара чрез своето първично публично предлагане (IPO) на акции на Нюйоркската фондова борса, пише Bloomberg.
Базираната в Бевърли Хилс компания е един от лидерите на пазара на филмови 3-D прожектори и 3-D очила. Тя се надява да се възползва от успеха на „Аватар“, който накара много кина по целия свят да започнат да инсталират нови съоръжения за прожектирането на 3-D филми.
Печалбата за създателите на „Аватар“ от прожекции на филма по целия свят досега е възлязла на около 2,7 млрд. долара, по данни на Box Office Mojo. 3-D оборудването на RealD, необходимо за прожектиране на филма, е било закупено и инсталирано в общо 5 321 кина в 51 държави по целия свят.
От проспектът на RealD става ясно още, че това е повече, отколкото сумарното представяне на всичките й конкуренти.
Ръководството на RealD се надява популярността на триизмерните филми да ускори през тази година разпространението на ново 3-D съдържание, което да навлезе и в света на потребителската електроника.
Най-продаваният филм през миналата седмица в американските киносалони – „Сблъсъкът на титаните“, също се разпространява и в 3-D формат.
RealD планира да използва част от приходите от IPO-то, за да изплати своя дълг, който възлиза на 29,2 млн. долара към 25 декември 2009 г., както и за бизнес развитието на компанията.
RealD отчете загуба от 28,9 млн. долара и приходи от 96 млн. долара за деветте месеца до 25 декември.
Компанията планира да се листне на Нюйоркската фондова борса с код RLD. Инвестиционните банки JPMorgan и Piper Jaffray ще осъществят първичното публично предлагане на RealD.
Още по темата:
Битката на производителите на 3-D очила