От днес потребителите на Twitter за първи път ще видят реклами на сайта за социални мрежи, след като компанията обяви отдавна очаквания си план за привличане на приходи, съобщава британският Times.
Компанията ще представи днес новата си услуга - Promoted Tweets, която ще позволи на рекламодателите да купуват ключови думи, при което платени „Tweets“ ще се появяват най-отгоре на страницата, по начин подобен на рекламите в търсачката на Google, когато потребителят потърси определена думичка.
Рекламите, които, както и всички останали съобщения на сайта, ще са ограничени до 140 знака, ще се появяват единствено в резултатите при търсене. Това означава, че потребителите, които не търсят нещо определено, няма да ги виждат в обичайните си потоци от съобщения.
Starbucks, Virgin America и Best Buy са сред първите компании, които ще рекламират с “Tweets”.
Новината идва ден преди откриването на конференцията Chirp на Twitter в Сан Франциско.
Въпреки че към днешна дата Twitter се оценява на един милиард долара и има около 45 милиона редовни потребители, компанията нямаше почти никакви приходи, докато не започна да продава резултати от търсения в реално време на Google през декември.
Основателите на компанията заявяваха, че искат да се концентрират върху растежа и да не отблъскват потребителите с реклами, но през септември промениха правилата за използване на сайта по начин, който позволи появата на реклами.
За сравнение приходите на един от конкурентите на Twitter – Facebook, се очаква да достигнат 1 млрд. долара през тази година. Facebook има 400 милиона потребители и вече използва демографски насочена рекламна стратегия, базирана на информацията от профилите на своите потребители.