Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършено нарушение по Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) от страна на „Радиокомпания Си.Джей“ ООД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 42 200 лв., съобщиха от държавната комисия.
Производството е образувано по самосезиране на КЗК по повод разпространявано от септември 2009 г. в Интернет пространството рекламно съобщение за провеждане на промоционална игра наречена „7-те ключа на Радио NJOY“, организирана от „Радио NJOY“. От рекламното съобщение става ясно, че „голямата награда“ е лек автомобил CitroenC-Crosser. За да заяви участие в играта, всеки желаещ трябваше да изпрати sms.
КЗК счита, че играта е в състояние да изкриви слушателския интерес и да повлияе върху избора на радиостанция на слушателие, мотивиран не от качеството на програмната схема, а от възможността за печалба. Повишаването на слушаемостта на радиото чрез използване на непазарни методи може да изкриви търсенето на услугата и да повлияе негативно върху конкурентната среда, заявяват от КЗК.
Като второ причина за налагане на санкцията комисията посочва недобросъвестно поведение от страна на „Радиокомпания Си.Джей“, изразяващо се в провеждането на хазартен тип игра без за целта да са получени необходимите разрешения по Закона за хазарта. По този начин дружеството си спестява разходи и си осигурява конкурентно предимство чрез използването на недобросъвестни търговски практики, включително приход от изпратените кратки съобщения, смятат от регулатора.
При определяне на санкцията комисията е взела под внимание огласяването на играта сред максимален брой потребители, периода на нарушението (2 месеца) и съдействието от страна на ответното дружество.