След месеци на спекулации и вълнения новият таблет на Apple - iPad – от днес вече ще има реална възможност да покаже капацитета си за пазарен успех.
От този уикенд започват продажбата на iPad на американския пазар на фона на продължаващи съмнения, че продуктът ще успее да задоволи изискванията на техноманиаците.
И ако европейците ще трябва да почакат до края на април, за да могат да се сдобият с таблета, то американските потребители вече могат да си купуват устройството, което се продава на цени между 499 и 829 долара.
Както и при въвеждането на пазара на други свои продукти, така и този път от Apple се придържат към правилото за обвиване в ореол от мистерия на таблета и до последния момент се оказва, че почти никой извън компанията не е ползвал iPad.
“Все още не сме го виждали; нямаме това право при пускането на нито един от новите продукти“, казва пред Ройтерс служител в магазин на Apple рано в събота. „Дори и управителят на магазина не го е виждал“, добавя продавачът, пожелал да запази анонимност заради изискването на групата никой да не разговаря с медиите.
Според бивш служител на Apple такива са били обстоятелствата и при пускането на iPhone – продавачите на смартфона са имали достъп до него едва един час преди старта на продажбите.
Към момента въпреки първоначалния ентусиазъм около iPad не всички анализатори са убедени в повсеместния успех на продукта, на който Apple разчита. В действителност прогнози за таблета е трудно да се правят, тъй като той представлява една съвсем нова продуктова категория – смесица между преносим компютър, електронен четец, конзола за игри...
Предвижданията за продажбите на продукта в първата му година на пазара варират между 2 млн. до 5 млн. броя. Някои експерти (анализаторите на iSuppli) стигат по-далеч и смятат, че е възможно до края на 2010 г. да бъдат продадени цели 7,1 млн. броя.
Прогнозите на iSuppli за 2011 и 2012 г. са за съответно 14,4 млн. и 20,1 млн. продадени iPad-a.