С повече от 22% се е свил пазарът на монитори у нас през миналата година спрямо 2008, каза за Investor.bg Данко Иванов, маркетинг мениджър „Бизнес решения” в LG Electronics България.
„За годината са внесени около 280 хил. броя монитора в България. Според наши данни обаче са продадени не повече от 200 хил., а останалите са изнесени към други страни“, уточни Иванов.
По думите му IT секторът е бил сериозно засегнат от икономическата криза.
Помолен да коментира какво според него ще е състоянието на този пазар през 2010, Данко Иванов каза: „В сегмента на IT хардуер продуктите анализите на пазара предричат спад от порядъка на 20-25%, но ситуацията е твърде сложна, за да се даде точна прогноза. Очаква се пазарът на монитори да е по-слабо засегнат, но въпреки това спадът ще бъде от порядъка на 15%“.
На този фон се наблюдава окрупняване на пазара. Очакваме нарастването на дела на Samsung и LG като лидери на пазара да продължи, както едновременно с това е вероятно оттеглянето на някои марки, допълни Иванов.
От компанията уточниха, че през миналата година продажбите на монитори LG Electronics в България са нараснали с 30% до 57 хил. броя, като пазарният дял на производителя е над 20%.