IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Близо 80% от картодържателите в България ползват интернет

30% от картодържателите, които са интернет потребители, пазаруват онлайн

11:21 | 23.03.10 г.
Близо 80% от картодържателите в България ползват интернет

Картодържателите у нас са доста активни интернет потребители, сочи изследването MasterIndex България, поръчано от MasterCard Europe. 79% от картодържателите в България използват интернет и повече от 9/10 от тях обикновено ползват интернет у дома, а почти половината - на работното място, което показва, че значителна част от картодържателите имат достъп до интернет както вкъщи, така и на работа. 

62% от българските картодържатели използват интернет всеки ден, а 11% са онлайн няколко пъти седмично, сочи проучването. Средната честота на използване на интернет е 25,1 пъти на месец за картодържателите, които ползват глобалната мрежа. Все още близо 21% от картодържателите изобщо не използват интернет.

Що се отнася до онлайн пазаруването, не всички картодържатели се чувстват сигурни да използват картите си за покупки в интернет. 30% от картодържателите, които използват интернет, пазаруват онлайн. Най-голямата част от картодържателите, които пазаруват в интернет – 30%, го правят няколко пъти годишно, 16% – веднъж месечно, а 14% – няколко пъти на месец, докато само 1% от картодържателите пазаруват онлайн всеки ден. Средната честота на онлайн пазаруване сред картодържателите е 1,44 пъти месечно.

В същото време, ако имаха възможност да използват мобилни плащания, повече от половината от активните картодържатели в България (53%) биха използвали мобилен телефон за плащане на домашните си сметки, 16% биха заредили кредита на мобилния си телефон, а 15% биха закупили билети за културни или спортни събития. 5% от българите биха използвали този начин за плащане на входна такса в клуб и 6% - за билет за публичния транспорт. От друга страна, 27% от картодържателите не биха използвали разплащателна карта чрез мобилен телефон.

MasterIndex показва още, че мъжете (34%) са по-активни в онлайн пазаруването от жените (26%), каквито резултати бяха отчетени и миналата година. Най-активните онлайн купувачи са младите хора на възраст между 18-24 години – 45%, последвани от тези между 25-34 години – 40%, поколението между 35-44 (25%) и тези между 45-64 (16%).

Сигурността на онлайн пазаруването продължава да бъде ключов въпрос за картодържателите, като 23% от тях са убедени, че пазаруването в интернет е безопасно. Но една съществена част - 41%, заявяват, че не са убедени в безопасността на онлайн пазаруването.

Няма значителна разлика между поколенията, що се отнася до използването на мобилни телефони за плащане на домашни сметки, закупуване на билети за различни събития или зареждане на телефона. Но хората над 35-годишна възраст представляват по-висок процент от картодържателите (64%), които не биха използвали този вид плащане в сравнение с по-младите поколения (39%).

Освен това, жените (52%) биха искали да използват разплащателната си карта през мобилния си телефон за плащане на домашни сметки значително повече от мъжете (44%). От друга страна, и двата пола биха използвали разплащателните си карти, за да заредят мобилния си телефон (8%) и да закупят билети за различни събития (5%).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:41 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още