IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook на път да сложи ръка върху рекламната империя на Google

Социалната мрежа стана най-посещаваната интернет дестинация в САЩ, но все още не постига значителни печалби от реклама

09:08 | 23.03.10 г.
Автор - снимка
Създател
Facebook на път да сложи ръка върху рекламната империя на Google

Макар и само в рамките на една седмица, социалната мрежа Facebook задмина Google като топ дестинация в американския интернет.

Независимо дали ще удържи победата си, изравняването на трафика с Google вероятно ще доведе и до амбиция Facebook да оспори и господството на Google на рекламния пазар, посочва PCWorld.

„Пазарният дял на визитите към Facebook са нараснали със 185 на сто през последната седмица, спрямо същия период на миналата година. В същото време ръстът на визитите към Google се е увеличил с 9 на сто”, се казва в публикация на Хедър Дохърти, директор на Hitwse.

Разбивката на данните по седмици за последната година показва стръмен ръст на визитите към Facebook и те вече са 7,07% от всички визити, направени в САЩ през последната седмица. Делът на Google пък е 7,03 на сто.

Във Facebook вече има 400 млн. регистрирани потребители, което показва нарастващия интерес към социалната мрежа. Все още обаче компанията не може да капитализира това чрез стабилни рекламни приходи.

Според анализаторите между Facebook и Google съществува една основна разлика в рекламния модел на двете компании. Така Facebook е по-изгоден за дребния бизнес, докато Google по-скоро разчита на масовите компании.

Сред основните предимства на Facebook е споделянето на данните от страна на потребителите. Повечето регистрирани потребители на социалната мрежа предоставят данни за пол, възраст, интереси, образование и т.н, което позволява строго таргетиране на рекламата на малкия и среден бизнес.

Google пък може да персонализира рекламата по демографски и географски признаци, както и по ключови думи. Компанията има няколко основни канала за разпространение на реклама – Gmail, YouTube, Google Docs и т.н. Голям дял се пада и на мобилната реклама.

За момента Facebook не може да се докосне до приходите от реклами на Google, но фактът, че социалната мрежа вече изпреварва търсачката, не може да се подмине с пренебрежение. Защото рано или късно Facebook ще сложи ръка върху рекламната империя на Google.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:34 | 01.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още