Хората, които четат новини онлайн, обикновено не посещават само един новинарски сайт. Това е факт, който принципно се знае от години. Ново проучване обаче показва, че дори и на фона на голямото разнообразие от дигитални решения, онлайн медиите на които се доверяваме, не са голям брой.
Само 35% от потребителите имат любим новинарски сайт, а едва 21 на сто са повече или по-малко „моногамни“ и обикновено влизат в една интернет медия за актуална информация, показва изследване на Pew Research Center, цитирано от New York Times.
В същото време цели 57% посещават от два до максимум пет новинарски сайта.
Тоест, въпреки че не са лоялни само към една медия, потребителите не търсят максимално разнообразие от източници на новини и се задоволяват да посещават ограничен брой избрани медии.
Според изследването делът на тези, които са склонни да плащат за новинарско съдържание, е едва 7%. Дори и сред потребителите, заявяващи, че са верни фенове на един определен сайт, само 19% са съгласните да заплатят, за да ползват услугите му.