Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи на „Международен панаир Пловдив“ АД имуществена санкция в размер на 66 876 лв. за неизпълнение на задължение според Закона за защита на конкуренцията да подаде уведомление за концентрация.
От съобщение на регулаторния орган става ясно, че производството по случая е образувано по самосезиране при придобиването на капитала на „Евроком България“. 100% от дружеството бяха купени от „Международен панаир Пловдив“ през септември 2008 г.
Направеният пазарен анализ показва, че придобиването на целия капитал на Евроком България не е оказало негативно влияние върху конкурентната среда на пазара на телевизионно съдържание в страната.
Въпреки това обаче от КЗК казват, че купувачът е трябвало да уведоми комисията за намеренията си.
Според цитираната законова разпоредба това се налага, когато общият оборот в страната на предприятията, осъществяващи концентрация, надхвърля 15 млн. лв. за финансова година преди сделката. Проверката е показала, че такъв е случаят при тази концентрация.