News Corporation е постигнала споразумение за продажбата на bTV на Central European Media Enterprises (CME), съобщиха от News Corp.
Сумата по сделката е 400 млн. долара за 100% дял от канала за ефирно разпространение bTV.
Според информация от края на януари, когато стана ясно, че преговорите за продажбата вървят към приключване, сумата, която се цитираше, беше 500 млн. евро.
CME също така ще поеме контрола върху двата специализирани канала bTV Comedy и bTV Cinema, заедно със 74-процентовия дял на News Corporation в Радиокомпания Си.Джей, която управлява няколко радиостанции.
Според последните обявени резултати на Болкан нюз корпорейшън ЕАД, българското юридическо лице, което обединява bTV и останалите медии, които досега бяха собственост на News Corp. в България, дружеството има приходи от 157,6 млн. лв. за 2008 г. Това представлява покачване от 5% спрямо предходната година.
Годишната нетна печалба се е увеличила за периода с 6% до 62,4 млн. лв.
Продажбата завършва програмата на News Corporation за излизане от значителния й бизнес за ефирно наземно телевизионно и радио разпространение в Източна Европа, съобщават от компанията.
Сделката е обект на регулаторно одобрение от страна на българската Комисия за защита на конкуренцията (КЗК), както и на други обичайни условия за приключване.
От News Corp. уточниха за Investor.bg, че окончателното финализиране на придобиването се очаква след около шест месеца. Компанията отрече в bTV на този етап да се правят съкращения на персонала.
Консултант на News Corporation по сделката е JP Morgan.
Новият собственик на bTV развива дейност в сферата на телевизията и интернет в седем държави в Централна и Източна Европа (ЦИЕ). У нас компанията е собственик на телевизионните канали Pro.bg и Ring.bg.
Към края на 2009 г. News Corporation разполага с общи активи от близо 56 млрд. долара. Годишните й приходи са за около 30 млрд. долара.
Компанията оперира в редица сегменти: филмова продукция, телевизия, радио- и ТВ програми за кабелни мрежи, директно сателитно телевизионно разпространение, интегрирани маркетинг услуги, вестникарски и информационни услуги, книгоиздаване и др. Основната й дейност се осъществява в САЩ, Континентална Европа, Обединеното кралство, Австралия, Азия и Латинска Америка.
*Допълнено към 17:20