IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Рекламният гигант Publicis очаква органичен растеж на приходите през 2010

В краткосрочен план групата планира да реализира 60% от приходите си на развиващите се пазари и благодарение на интернет

12:45 | 17.02.10 г.
Автор - снимка
Създател
Рекламният гигант Publicis очаква органичен растеж на приходите през 2010

Третата по големина рекламна група в света – френската Publicis, обяви, че очаква възстановяване на органичния растеж на приходите си през 2010 г. след отбелязания спад за миналата година, съобщава Ройтерс.

По данни на MarketWatch приходите само за четвъртото тримесечие на 2009 са се понижили със 7,6% на годишна база до 1,27 млрд. евро. Печалбата за тримесечието възлиза на 403 млн. евро, което е понижение с 9,8 на сто спрямо същия период на 2008.

Годишните приходи падат с 3,8 на сто до 4,52 млрд. евро, съобщава RTTNews.

След като се сви с 10,2% през 2009 г., световният рекламен пазар тази година ще нарасне с 0,9%, а растежът за 2011 ще бъде с 3,9 на сто. Такава прогноза обявиха в края на миналата година от ZenithOptimedia (част от групата на Publicis). Актуализация на тези предвиждания се очаква да бъде направена през пролетта.

„Смятаме, че, каквито и да са прогнозите, ще имаме година (...), която ще е по-положителна за пазара“, коментира Морис Леви, председател на Съвета на директорите на Publicis, цитиран от Ройтерс.

„Чувства се възстановяване, има много признаци за това, като възстановяването е много различно (по своя темп) на отделните пазари и сегменти“, допълва той. По думите му значително подобрение се отчита при компаниите, произвеждащи бързооборотни продукти за широка употреба (генериращо половината от рекламните инвестиции в света), както и при борещите се за пазарен дял автомобилни компании.

Според Леви Южна Европа, където приходите от реклама паднаха с над 25% през 2009 г., се очаква да ограничат понижението си през тази година, без обаче да се наблюдава истинско поемане във възходяща посока. Във Франция и Германия пък се очаква да има стабилен растеж.

„Възвръщане на динамизма“ очаква Морис Леви на рекламните пазари в страните с развиващи се икономики като Китай, Русия, тези в Тихоокеанска Азия и Латинска Америка.

„Кризата не е напълно отминала, най-тежкото от нея вече е зад нас, но може да очакваме остатъчни сътресения“, подчертава шефът на Publicis, давайки за пример финансовите проблеми на Гърция.

В краткосрочен план групата планира да реализира 60% от приходите си на развиващите се пазари и благодарение на интернет спрямо около 50% дял на тези приходи в момента. За целта се очаква да помогне придобитата през 2009 г. от Microsoft интернет агенция Razorfish, чийто план за интеграция върви добре“.

„Ще продължим да инвестираме в талантите и технологията и очакваме стабилизация на маржовете ни преди техния подновен растеж от 2011 г. нататък“, казва Морис Леви.

Publicis, която притежава мрежите Leo Burnett и Saatchi & Saatchi, няма да пести средства от заплати, за които дава над 60% от приходите си, става ясно от изказванията на Леви. Той уточнява, че по-скоро ще се свиват други разходи, като например се „рационализира собствеността върху недвижими имоти“.

Още по темата:

Оптимизъм за рекламния сектор носят прогнозите за 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:28 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още