Планираното разделяне на Motorola на две компании се очаква да стане факт през първото тримесечие на 2011 г., съобщава CNBC.
Бизнесът на компанията с мобилни телефони и устройства за цифрова телевизия ще станат самостоятелно фирма. Същото ще се случи и с дейността, свързана с професионално оборудване за телекомуникационния сектор.
И двете нови компания ще продължат да използват марката Motorola.
Според ръководството на групата новата структура ще донесе по-голяма гъвкавост и растеж в дългосрочен период. Това твърдение явно съвпадна с мнението на инвеститорите, тъй като след снощните изявления на компанията по темата акциите й скочиха в Ню Йорк с близо 4%.
Не всички обаче споделят ентусиазма от това решение. Някои анализатори съвсем не са убедени в стабилността на бизнеса за продукти, предназначени за широката публика.
„Ние не смятаме, че дейността с мобилните телефони (и устройствата за цифрова телевизия) са взаимнодопълващи се (както казват от компанията). По-скоро е вероятно Motorola да мисли, че телевизионните устройства ще й помогнат да компенсира загубите от останалата дейност“, коментира анализатор от Barclays Capital.
През 2009 приходите на компанията от продажби на мобилни телефони са се понижили с над 40% спрямо 2008 и достигат 7,146 млрд. долара. Приходите от професионално оборудване (извън мобилните мрежи) са се понижили с далеч по-бавния темп от 13 на сто до 7,008 млрд. долара.
Продажбите на телевизионни декодери и оборудване за мобилни мрежи са намалели с 21 на сто до 7,963 млрд. долара.