Интернет гигантът Google се кани да нанесе силен удар на популярните социални мрежи Facebook и Twitter с помощта на нова функция, която ще направи по-лесно за потребителите на Gmail да следят новостите и актуализациите на статуса на своите онлайн приятели и контакти.
Google може да представи новата функция на своята уеб-базирана поща Gmail още през тази седмица. Това са заявили пред Wall Street Journal хора от компанията, които са запознати с въпроса. Официалният говорител на Google обаче е отказал да коментира дали това е вярно.
Чрез специален панел в пощата всеки потребител ще може да следи потока от новини за лицата, с които е избрал да се свърже онлайн. Този формат бе популяризиран от социалните мрежи Facebook и Twitter, а Yahoo добави подобна функция към своята електронна поща през 2009 г.
Тя изпраща на потребителите информация, когато техни приятели и онлайн контакти са качили снимки в интернет, публикували са нов блог или видео.
Чрез този ход Google вероятно се надява да превърне Gmail в място, където всеки може да следи какво се случва с неговите познати. Засега обаче не е ясно дали потребителите ще пожелаят да смесят новата функционалност с изпращането на електронна поща.
Google се опитва да модифицира Gmail в услуга, свързана не само с изпращането на електронна поща, в продължение на години. Новинарският поток ще включва съдържанието, което потребителят споделя чрез видео сайта YouTube или онлайн галерията Google Picasa.
През миналата седмица Facebook промени своя дизайн, като добави и услуга, подобна на електронната поща Gmail. Социалната мрежа имат приблизително 400 млн. потребители, а пощата на Gmail е имала 176 млн. уникални посетители през декември, според ComScorе.
В началото на февруари стана ясно, че Google планира да направи онлайн магазин за бизнес софтуер и да привлече по този начин софтуерните разработчици в борбата си срещу Microsoft. Целта на Google е да стимулира развитието на своя бизнес с онлайн софтуер, който може да стане двигател на продажбите на компанията, редом с приходите от реклама.