The Gannett Company, издателят на USA Today, обяви печалба за четвъртото тримесечие на 2009 г., предаде AP.
Нетната печалба за периода възлиза на 133,6 млн. долара, или 56 цента на акция. За сравнение резултатът на компанията за същия период на миналата година беше загуба от 4,7 млрд. долара, или 20,65 долара на акция.
Печалбата на акция е в горната граница на очакванията от 48-62 цента на акция, което съвпадна със заявленията на компанията, направени през декември, съобщава Dow Jones.
Значителното подобрение на финансовите резултати на Gannett се дължи на намаление на разходите, както и на по-малък спад в приходите от реклама.
Оперативните разходи спадат с 16%, оперативните приходи се увеличават с 11% до 363,1 млн. долара в сравнение с 327,6 млн. за миналата година.
Общите приходи за тримесечието спадат с 14% до 1,49 млрд. долара, което също надмина очакванията за приходи от 1,46 млрд. долара.
Приходите от издателския бизнес на компанията намаляват с 15,4% до 1,1 млрд. долара от 1,4 млрд. за същия период на миналата година, докато оперативната печалба от този сегмент се е увеличила с 5,5% до 219 млн. долара.
Телевизионният и радио сегмент има приходи от 183,2 млн. долара, което е спад с 14% на годишна база, докато оперативната печалба е 79,2 млн., спад с 19% в сравнение с година по-рано.
В дигиталния сегмент на компанията печалбата спада със 7% до 157,7 млн. долара. Gannett не е обявила приходите си от този сегмент.
Въпреки добрите резултати на компанията акциите й паднаха по време на търговията в Ню Йорк в понеделник с 1,13 долара, или 7%, до ниво от 15,02 долара.
Според анализатори, цитирани от AP, спадът на рекламата е печатните издания като цяло е притеснителен и не е ясно колко продължителен ще бъде той. Подобно е мнението на ръководството на компанията за този сегмент.
Ръководството изглежда прекалено притеснено, това повдига въпроса доколко вестниците ще участват в подобряването на резултатите на компанията, смята Кристофър Уолинг, анализатор от Sidoti & Company.
Значително по-големи очаквания от Gannett залагат на телевизионната реклама. Като перспективен от анализаторите се посочва и дигиталният сегмент, за който се смята, че има потенциал за бъдещ растеж.