IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

През февруари стартира тест на правителствената платформа за е-услуги

13 услуги на общински и централни администрации ще бъдат тествани през февруари, а 100 – до края на 2010 г.

10:19 | 27.01.10 г.
Автор - снимка
Създател
През февруари стартира тест на правителствената платформа за е-услуги

Тестовият старт на платформата за интегрирано предоставяне на електронни услуги на правителството е през февруари, съобщиха от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

13 услуги на общински и централни администрации ще бъдат тествани през правителствения портал през февруари, а 100 – до края на 2010 г.

Онлайн издаването на удостоверения за настоящ и постоянен адрес е една от първите услуги, които ще се тестват. Българите, на които предстои да сменят документите си за самоличност и искат да впишат нов адрес в личната карта или паспорт, имат възможност да спестят време като използват платформата. Като начало услугата ще се предоставя от две районни администрации в София и една в страната, но очакванията на МТИТС са все повече големи общини да се включат.

Условие за ползването на услугата онлайн е притежанието на електронен подпис. Заявяването на удостоверения за постоянен или настоящ адрес през портала ще отнема няколко минути, посочват от министерството.

Справките за изплатени парични обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване за болнични, бременност, раждане и безработица също ще бъдат достъпни през платформата и ще имат стойност на официален документ. Засега не се изисква притежание за електронен подпис, за да бъде ползвана услугата. Справките ще служат за проверка на базата и периода, за който са изчислени обезщетенията. Актуалното състояние на изплатените пенсии също ще може да бъде проверявано през портала за интегрирано административно обслужване.

Още през февруари жителите на Варна ще могат да кандидатстват онлайн за издаване на удостоверение за семейно положение, както и на документ за наличие на реституционни претенции за недвижими имоти, общинска собственост. Две специализирани услуги на Морска администрация също ще бъдат достъпни през портала: извлечения от регистъра на корабите и издаване на удостоверение за плавателен стаж.

И към момента редица администрации предлагат чрез интернет страниците си електронни услуги. Основните предимства на интегрираната платформа са едно място за достъп до всички услуги, унифицирана визия и данни, както и това, че с присъединяване на все повече администрации ще се налага събирането и прилагането на все по-малко документи от потребителите за сметка на самите администрации – целта е след време потребителят да посочва единствено ЕГН/ЕИК, за да заяви конкретна услуга.

Подготовката за въвеждане на електронно управление започна през 2002 г., припомнят от министерството.

Състоянието и тенденциите на процеса на реално въвеждане на електронна администрация ще бъдат обсъдени през февруари на кръгла маса с участието на представители на изпълнителната власт, общините, неправителствени организации и експерти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:38 | 24.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още