Apple води преговори с Microsoft относно това търсачката му Bing да се превърне в инструмент за търсене по подразбиране на смартфона на компанията iPhone, какъвто статут в момента има Google, съобщава BusinessWeek.
По информация на списанието разговорите са в първоначален етап, като е възможно и да не се увенчаят с успех.
През миналата година изпълнителният директор на Google Ерик Шмит напусна Управителния съвет на Apple поради „нарастващ риск от конфликт на интереси“. Рискът се превърна в пълна реалност след скорошното пускане на пазара на собствен телефон на Google, наречен Nexus One, който влиза в пряка конкуренция с iPhone.
Друга започнала надпревара между двете компании е тази в областта на мобилната реклама, след като Apple закупи един от играчите в сектора Quattro Wireless, а Google се сдоби с негов конкурент – AdMob.
Според BusinessWeek, за да не дели приходите си от мобилните търсения, Apple обмисля и вариант за разработването на собствена търсачка, а преговорите с Microsoft може да се окажат „печелене на време“.
Към края на декември Google има 65,7% дял от търсенията в интернет в Щатите спрямо 10,7% за Bing. Данните са на специализираната компания ComScore.